| کد خبر: 243066 |

اروپا الزام استفاده از ماسک را در فرودگاه و هواپیما کنار گذاشت

اتحادیه اروپا براساس تصمیم دو نهاد "آژانس ایمنی هوانوردی" و "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها" دستورالعمل استفاده از ماسک را برای مسافران در فرودگاه‌ها و هواپیماها لغو کرد.

تین نیوز

اتحادیه اروپا در پی به روز رسانی دستورالعمل‌های صنعت هوانوردی، تصمیم دارد از امروز دوشنبه الزام استفاده از ماسک را برای مسافران در پروازها و فرودگاه‌ها لغو کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، "آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا" (EASA) و " مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری‌ها" (ECDC) هفته گذشته اعلام کردند که اجباری بودن استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و داخل هواپیما از تاریخ ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت)  لغو می‌شود، هرچند استفاده از ماسک همچنان بهترین راه محافظت در برابر ابتلا به کووید-۱۹ است.

آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: این دستورالعمل به‌روز شده براساس آخرین تحولات در خصوص گسترش همه گیری کووید 19، به ویژه میزان واکسیناسیون و مصونیت طبیعی اکتسابی ارائه شده و همگام با لغو محدودیت ها در تعداد روز افزونی از کشورهای اروپایی صورت می گیرد.   

به گفته «پاتریک کی» مدیر اجرایی آژانس ایمنی هوانوری اروپا، این اقدام یک گام بزرگ رو به جلو بوده و با قوانین حمل و نقل عمومی سراسر اروپا هماهنگ است.

همزمان «آندریا آمون» مدیر "مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری‌ها" افزود: اگرچه خطر ابتلا به ویروس همچنان وجود دارد، اما مداخلات غیردارویی و واکسن‌ها باعث شده زندگی ما به حالت عادی بازگردد.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که حذف الزام استفاده از ماسک، ضربه ای را که همه گیری ویروس کرونا در دوسال گذشته به صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری وارد کرده بود، جبران می کند.

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا در عین حال متذکر شده است که مسافران آسیب پذیر باید همچنان بدون توجه به دستورالعمل های به‌روز رسانی شده، به استفاده از ماسک ادامه دهند، ضمن آنکه فاصله گذاری اجتماعی در مکان های سرپوشیده همچون فرودگاه ها در صورت امکان تشویق شود.

اقدام جدید اتحادیه اروپا برای حذف الزام ماسک در سفرهای هوایی در حالی صورت می گیرد که جهان همچنان شاهد شناسایی سویه های نوظهور است و همه گیری ویروس کرونا به طور رسمی پایان نیافته است. در حال حاضر برخی کشورها شاهد شیوع گسترده کووید هستند و مقامات بهداشتی از دولت‌ها خواسته‌اند محتاط عمل کرده و نسبت به ظهور سویه های پرخطرتر هشدار داده اند.  

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا هم با اشاره به اینکه پژوهشگران همچنان در حال شناسایی سویه های نگران کننده ای هستند که قابلیت فرار از سیستم ایمنی بدن را دارند، به کارکنان فرودگاه‌ها، خدمه هواپیماها و مسافران توصیه کرده است نسبت به دستورالعمل های کشور مقصد هوشیار باشند و به آنها عمل کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.