| کد خبر: 256597 |

روسیه از سال ۲۰۲۴ از بنادر خود در قطب شمال برای توسعه مبادلات تجاری با آسیا استفاده می کند

روسیه سفرهای دریایی کشتیهای تجاری از قطب شمال به آسیا را در امتداد بخش شرقی مسیر قطب شمال که یک آبراهه قابل استفاده در تمام طول سال با پیامدهای بزرگ برای نقشه جهانی حمل و نقل دریایی می باشد را از سال ۲۰۲۴ آغاز میکند.

تین نیوز

روسیه سفرهای دریایی کشتیهای تجاری از قطب شمال به آسیا را در امتداد بخش شرقی مسیر قطب شمال که یک آبراهه قابل استفاده در تمام طول سال با پیامدهای بزرگ برای نقشه جهانی حمل و نقل دریایی می باشد را از سال ۲۰۲۴ آغاز میکند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر،  آلکسی لیخاچف، مدیرعامل شرکت روس اتم، اپراتور ناوگان یخ شکن هسته ای روسیه گفت: ما به همراه Novatek، دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی روسیه، قصد داریم تردد کشتیها را در این بخش از اوایل سال آینده راه اندازی کنیم.

 این تصمیم تاریخی برای توسعه کل قطب شمال مهم است و البته برای اقتصاد روسیه هم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 نواتک در دهه گذشته در حال توسعه بسیاری از کارخانه های LNG در قطب شمال برای تامین نیازمندی های مشتریان در آسیا بوده است.

تنها دو سال پیش بود که اولین سفر آزمایشی زمستانی یک کشتی حامل LNG از طریق قطب شمال به انجام رسید.

مقدار یخ های دریای قطب شمال ده ها سال است که در حال کاهش می باشد که این امر کانال های حمل و نقل را در این بخش گشوده و به کشتی های غیر یخ شکن نیز اجازه می دهد به جای عبور از کانال های پاناما و سوئز در جنوب که مسیر طولانی تری هستند، از اینجا عبور کنند.

دولت روسیه در سال های اخیر مبالغ هنگفتی را برای توسعه بنادر، تأسیسات ذخیره سازی و یخ شکن ها سرمایه گذاری کرده تا ترافیک در امتداد قطب شمال را افزایش دهد.

مطالعه برای کشتیرانی در قطب شمال که سال گذشته توسط محققان دانشگاه های براون و مین در آمریکا انجام شد، به افزایش تردد کشتیها در شمال کره زمین اشاره دارد.

آماندا لینچ، نویسنده این مطالعه اظهار داشت: تنوع مسیرهای تجاری به خصوص با در نظر گرفتن مسیرهای جدیدی که نمی توان آن ها را مانند کانال ها مسدود کرد، به زیرساخت حمل و نقل جهانی انعطاف پذیری بیشتری می دهد.

چین که یک کشور ساحلی غیر قطبی است، در سال های اخیر جاه طلبی های خود را برای ارسال کالا از طریق این مسیر شمالی که یک مسیر سریعتر به اروپا است، افزایش داده است.

گروهی از سازمان های غیردولتی از سال ها پیش کمپین هایی را در سازمان بین المللی دریانوردی به راه انداخته اند تا ردپای انتشار کربن را به دلیل کشتیرانی از طریق قطب شمال کاهش دهند.

بر اساس آمار رسمی منتشره از سوی منابع روسی، حدود ۱۱ درصد از کل مبادلات تجاری روسیه که مقدار آن در سال به بیش از ۸۰۰ میلیون تن می رسد، اکنون از طریق بنادر روسیه در قطب شمال در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.