| کد خبر: 256480 |

فرانسه برای مقابله با گرمایش، سفرهای کوتاه هوایی را ممنوع کرد

فرانسه در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کربنی، پروازهای کوتاه در مسیرهای داخلی که سفر با قطار در این مسیرها ممکن است را ممنوع کرده است.

تین نیوز

فرانسه در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کربنی، پروازهای کوتاه در مسیرهای داخلی که سفر با قطار در این مسیرها ممکن است را ممنوع کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این قانون دو سال پس از آن به اجرا گذاشته می شود که مجلس به طرحی رای داد که پرواز در مسیرهایی که امکان سفر میان آنها با قطار در کمتر از دو ساعت و نیم وجود دارد را ممنوع می کند.

این ممنوعیت شامل تقریبا همه پروازها میان پاریس و شهرهایی از جمله «نانت»، «لیون» و «بوردو» می شود هرچند منتقدان این اقدام را «ممنوعیت نمادین» توصیف می کنند.

لورن دانسیل، سرپرست گروه صنایع خطوط هوایی برای اروپا در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته است که ممنوعیت این سفرها، تاثیری حداقلی بر تولید دی اکسیدکربن خواهد داشت.

او افزود که مقامات دولت باید در عوض از راه های واقعی و قابل توجه برای حل این مشکل حمایت کنند.

دولت فرانسه می گوید که با درخواست هایی برای اعمال مقرراتی حتی شدیدتر روبرو بوده است.

برای مثال «کنوانسیون شهروندان فرانسه در زمینه تغییر اقلیم» که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۹ آن را تاسیس کرد و ۱۵۰ عضو از میان عموم مردم دارد پیشنهاد کرده بود که پرواز در مسیرهایی که امکان سفر میان آنها در کمتر از ۴ ساعت با قطار وجود دارد، لغو شود.

اما بعد از اعتراض بعضی مناطق و همچنین خطوط ارفرانس- کی ال ام، این مدت زمان به دو ساعت و نیم کاهش یافت.

گروه مصرف کنندگان فرانسوی «یو اف سی-کو شوازی» پیشتر از قانون گذاران خواسته بود همان پیشنهاد اولیه یعنی محدودیت چهار ساعتی را حفظ کنند.

این گروه گفته است: میزان دی اکسیدکربنی که یک هواپیما به طور متوسط برای هر مسافر منتشر می‎ کند ۷۷ برابر قطار در همان مسیر است، با این حال قطار ارزان تر است و زمان هدر رفته هم به ۴۰ دقیقه محدود می شود.

این گروه همچنین از شبکه راه آهن سراسری فرانسه خواست با اعمال تدابیری مانع گرانی سفر با قطار یا افت کیفیت سفر از طریق راه آهن شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.