| کد خبر: 185477 |

آلاینده‌ترین ایرلاین‌های جهان

دفتر اتحادیه ثبت انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا» با انتشار گزارشی از رشد آلایندگی خطوط هوایی فعال در این منطقه طی سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

تین نیوز

دفتر اتحادیه ثبت انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا» با انتشار گزارشی از رشد آلایندگی خطوط هوایی فعال در این منطقه طی سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، خطوط هوایی ارزان قیمتی هم‌چون جت۲، ویزایر، ایزی جت، ولینگ و نروژی به علاوه خطوط هوایی ملی فنلاند، تی‌ای‌پی و لوفت‌هانزا بیش‌ترین رشد تولید گازهای آلاینده را در سال ۲۰۱۸ میلادی از آن خود کردند. بدین ترتیب هشت خط هوایی فعال در اروپا طی سال گذشته میلادی از خط هوایی رایان ایر در انتشار گازهای گلخانه‌ای پیشی گرفتند.

«فدراسیون اروپایی حمل و نقل و محیط زیست» نیز در واکنش به این گزارش اعلام کرد که روند رو به رشد تولید گازهای گلخانه‌ای از سوی ۱۰ خط هوایی پرکار اروپا نشان می‌دهد که دولت آلایندگی خطوط هوایی را در مقایسه با سایر روش‌های حمل و نقل از جمله جاده‌ای، دست کم گرفته‌اند.

این گزارش هم‌چنین نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از پروازهای داخل اتحادیه اروپا تنها ۴۰ درصد مجموع آلودگی هوای ناشی از ترددهای خطوط هوایی اروپایی را شامل می‌شود و ۶۰ درصد این آلودگی متاثر از پروازهای این خطوط به مقاصدی خارج از این اتحادیه است.

خطوط هوایی

آندرو مورفی، مدیر بخش حمل و نقل هوایی فدراسیون اروپایی حمل و نقل و محیط زیست معتقد است که رشد آلایندگی خط هوایی تنها مختص خطوط ارزان قیمت نیست و به پدیده‌ای عمومی در صنعت حمل و نقل هوایی بدل شده است.

به گفته آقای مورفی، ریشه این پدیده در معافیت مالیاتی تعیین شده برای خطوط هوایی ارزان قیمت و ملی نهفته که سایر خطوط هوایی رقیب را نیز وادار می‌کند که تا حد ممکن از سوخت‌های ارزان قیمت‌تر و آلاینده‌تر استفاده کنند.

افزون بر این به نظر می‌رسد که نهادهای تنظیم کننده مقررات حمل و نقل هوایی در حال کاستن از دقت بررسی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای از سوی خطوط هوایی هستند. به طوری که آژانس امنیت پرواز اروپا رشد تولید گازهای آلاینده خطوط هوایی اروپایی در سال ۲۰۱۸ را ۳.۳ درصد برآورد کرده ولی گزارش رسمی اتحادیه اروپا حاکی از رشد ۴.۹ درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای توسط صنعت حمل و نقل هوایی است.

آقای مورفی خاطر نشان می‌کند که باید پذیرفت که دولت‌ها طی دو دهه گذشته در اجرای سیاست‌های مقابله با آلودگی محیط زیست شکست خورده‌اند و اکنون زمان آن رسیده که تولید و استفاده از سوخت‌های فاقد مواد آلاینده را با تکیه بر سیاست مالیاتی جدید، تشویق و ترویج کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.