| کد خبر: 255949 |

کمک بزرگراه جدید شمال جنوب قرقیزستان به همکاری‌ های اقتصادی و تجاری کشورهای آسیای مرکزی و چین

بزرگراه جدید شمال جنوب قرقیزستان به یک راه ارتباطی مهم برای همکاری ها بین کشورها و تجارت بین المللی تبدیل خواهد شد و به تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری بین قرقیزستان ، قزاقستان ، روسیه و چین کمک خواهد کرد.

تین نیوز

شراندیر مشاور امور خارجه موسسه تحقیقات استراتژیک قرقیزستان در مصاحبه با خبرگزاری شین هوا گفت:"بزرگراه جدید شمال جنوب به یک راه ارتباطی مهم برای همکاری ها بین کشورها و تجارت بین المللی تبدیل خواهد شد و به تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری بین قرقیزستان ، قزاقستان ، روسیه و چین کمک خواهد کرد."

او گفت که "اتصال جاده ها یکی از اهداف کمربند و جاده" است. راهروهای حمل و نقل جاده ای بین کشورهای آسیای میانه باز می شود و قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان با  چین روابط همکاری متقابل را تقویت می کنند. "

طول کل بزرگراه جدید شمال جنوب 433 کیلومتر است. این پروژه در سه مرحله ساخته می شود. مراحل اول و دوم این پروژه توسط شرکت جاده و پل چین ساخته شده و  کار ساخت آن در سال 2021 به پایان رسیده است. در حال حاضر، مرحله سوم این پروژه در دست ساخت است. پس از بهره برداری، این پروژه  به یک جاده مهم بین المللی تبدیل می شود که شمال و جنوب قرقیزستان و حتی منطقه آسیای مرکزی  را به هم وصل می کند  .

تاگا علیبایف متخصص نظارت و امور عمومی گروه اجرای پروژه بانک عمرانی آسیا از  وزارت حمل و نقل قرقیزستان به خبرنگاران گفت که ساخت و ساز بزرگراه جدید شمال جنوب بخش مهمی از پروژه "کمربند و جاده" است. این بزرگراه فرصتی برای ساخت نیروگاه آبی و توسعه معادن در کوه های  دور دست را ایجاد می کند و باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه در طول این مسیر خواهد شد و اهمیت استراتژیک بسیار برای توسعه کشور خواهد داشت و یک کریدور حمل و نقل بین المللی ایجاد می کند که  رشد اقتصادی در سراسر آسیای میانه را ترویج می کند. "

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.