| کد خبر: 254278 |

رده بندی ۳۰ بندر برتر کانتینری جهان در سال ۲۰۲۲

جدول فوق رده بندی ۳۰ بندر برتر کانتینری جهان بر اساس عملکرد آنان در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که جمعا با یک درصد افزایش به ۴۵۴ میلیون تی ای یو رسید.

تین نیوز

جدول فوق رده بندی ۳۰ بندر برتر کانتینری جهان بر اساس عملکرد آنان در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که جمعا با یک درصد افزایش به ۴۵۴ میلیون تی ای یو رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، در سال ۲۰۲۲، با وجود محدودیت‌های ناشی از کووید ۱۹، حجم کالاهای کانتینری مبادله شده در ۱۰ بندر برتر چین با ۴.۱ درصد افزایش به رکورد جدید ۲۲۲ میلیون تی ای یو در سال رسید، هرچند که رشد کندتری نسبت به سال قبل داشت.

 عملکرد کانتینری بندر جبل علی (دبی) که توسط دی پی ورلد اداره می شود با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۹ میلیون تی ای یو رسید.

در جنوب شرقی آسیا، عملکرد بندر مانیل (فیلیپین) که توسط شرکت ICTSI راهبری می‌شود با افزایش ۹.۱ درصدی به ۵.۴۷ میلیون تی ای یو رسید و لام چابانگ (تایلند) نیز با افزایش ۲.۵ درصدی روبرو شد.

سایر بنادر مهم آسیایی که در رده بندی فوق قرار دارند، (سنگاپور، بوسان، پورت کلانگ، تانجونگ پالاپاس، کائوشنگ و جاکارتا) همه از ۰.۵ تا ۶.۵ درصد کاهش در عملکرد داشتند. 

 عملکرد بنادر کلانگ، کائوشنگ و جاکارتا اکنون به کمتر از آنچه آمار آنها در سال ۲۰۱۹ نشان می‌داد، رسیده است.

در شبه قاره هند، عملکرد بندر ناواشیوا (بمبئی) پس از رشد ۲۰.۵ درصدی سال گذشته با ۵.۵ درصد افزایش به بیش از ۵.۹ میلیون تی ای یو در سال ۲۰۲۲ رسید. 

 بندر موندرا که توسط گروه آدانی هند و دی پی ورلد امارات توسعه یافته و اداره می‌شود، با تجربه ۲.۵ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۶.۵ میلیون تی ای یو رسید ولی همچنان جایگاه خود را به عنوان  فعالترین بندر تجاری هند در زمینه مبادلات کانتینری حفظ کرد. 

 در سریلانکا نیز، عملکرد بندر کلمبو ۵.۶ درصد کاهش یافت.

در ایالات متحده، بنادر ساحل شرقی نیویورک نیوجرسی و ساوانا به رشد خود ادامه دادند و به ترتیب افزایش حجم ۵.۳ و ۴.۷ درصدی را گزارش کردند، در حالی که عملکرد لس آنجلس ۵.۳ درصد کاهش یافت و این بندر جایگاه خود را به عنوان شلوغ ترین بندر کانتینری آمریکا از دست داد.

 سه بندر مهم اروپا یعنی روتردام، آنتورپ - زی بروژ و هامبورگ نیز به ترتیب با کاهش ۵.۸، ۵.۵ و ۵.۴ درصدی حجم مبادلات کانتینری مواجه شده‌اند که این نتیجه به ویژه برای آنتورپ که در آوریل ۲۰۲۲ با بندر زی بروژ ادغام شد، بسیار شدید است. در واقع توان عملیاتی هر سه بندر اروپایی فوق الذکر، اکنون کمتر از آمار فعالیت آنان در سال ۲۰۱۹ است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.