| کد خبر: 253217 |

◄ پیشرفت فراتر از انتظار هواپیمایی آستانه قزاقستان در سال 2022

ایر آستانه قزاقستان بالاترین رشد را در طول 20 سال فعالیتش کسب کرد.

تین نیوز

ایر آستانه قزاقستان بالاترین رشد را در طول 20 سال فعالیتش کسب کرد.

به گزارش تین نیوز ، هواپیمایی ایر آستانه قزاقستان اعلام کرد که دستاوردهای اقتصادی یک سال اخیر این شرکت فراتر از انتظار بوده است، حتی اگر این شرکت هواپیمایی در طول سال با مسایل و اتفاقات نامطلوب مواجه شده باشد. 

بر اساس آمار، سود شرکت هواپیمایی ایر آستانه در سال 2022 با کسر مالیات رقمی بالغ بر 78.4 میلیون دلار بوده است. این شرکت با جابجایی 7.3 میلیون نفر مسافر درآمد 1.03 میلیارد دلاری داشته است. میزان سود این خط هوایی حامل پرچم در قیاس با سال 2021 میلادی، رشد 115 درصدی را نشان می دهد، از طرفی دیگر میزان درآمد و تعداد جابجایی مسافر ایرلاین قزاق به ترتیب 36 و 11 درصد رشد داشته اند. تمامی این ارقام در طول 20 سال فعالیت این مجموعه بی نظیر بوده است.

پیتر فاستر، رئیس و مدیر عامل ایر آستانه در این رابطه اشاره کرد: این شرکت هواپیمایی علی رغم نا آرامی های سیاسی ژانویه در قزاقستان و همچنین بحران جهانی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، به شکل قابل توجهی فراتر از انتظار عمل کرده است. فاستر خاطر نشان کرد که حتی اگر مسیرهای منتهی به روسیه بسته شود، افزایش پروازها به اروپا، آسیا، هندوستان و قفقاز تمامی ضررهای ناشی از بازار از دست رفته روسیه را جبران خواهد کرد. 

لازم به ذکر است که هواپیمایی ارزان قیمت فلای آریستن (FlyArystan) به عنوان ایرلاین تبعه ایر آستانه، از زمان شروع خدماتش در سال 2019، به میزان 366 درصد رشد داشته است، تا جاییکه فاستر آینده ای عالی را برای این شرکت هواپیمایی پیش بینی کرده است، چرا که به اعتقاد او آسیای میانه سریع ترین رشد را در بازار سفرهای هوایی ارزان قیمت تجربه خواهد کرد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.