| کد خبر: 251993 |

تغییر هفتاد درصد ناوگان شرکت ائروفلوت به هواپیماهای روسی تا سال ۲۰۳۰

شرکت حامل پرچم روسیه علیرغم تحریم های مداوم، به رشد بیشتر چشم انداز دارد.

تین نیوز

شرکت حامل پرچم روسیه علیرغم تحریم های مداوم، به رشد بیشتر چشم انداز دارد.

به گزارش تین نیوز ، آئروفلوت به دنبال کاهش وابستگی خود به هواپیماهای ساخت ایرباس و بوئینگ  است، ائروفلوت این هدف را با برنامه ریزی برای اینکه 70 درصد از ناوگان خود تا سال 2030 از هواپیماهای ساخت روسیه تشکیل شود، دنبال میکند. این روش به  ائروفلوت کمک می کند تا به هدف خود برای جابجایی 65 میلیون مسافر در سال قبل از پایان سال 2018 برسد.

بر کسی پوشیده نیست که هوانوردی روسیه، به دنبال تحریم های اعمال شده علیه این کشور در پی جنگ تجاوزکارانه خود به اوکراین ، در مورد مدیریت و نگهداری ناوگان غری خود در وضعیت وخیمی قرار دارد. در عین حال، صنعت هواپیماسازی روسیه برای ارائه جایگزین های داخلی به صنعت هوایی روسیه اشتیاق تازه ای پیدا کرده است.

دنیس مانتوروف، معاون نخست وزیر و رئیس وزارت صنعت و تجارت روسیه، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز چهارشنبه، ۱۱ ژانویه، اظهار داشت که ائروفلوت قصد دارد در چند سال آینده بیش از ۶۰ هواپیمای جدید روسی خریداری کند. جزئیات دقیق هواپیماهایی که قرار است به این شرکت هواپیمایی دولتی تحویل داده شوند عبارتند از :34 فروند سوخو سوپرجت، 18 فروند هواپیمای ایرکوت MC-21 و 11فروند توپولف Tu-214، در مجموع 63 فروند هواپیمای جت مسافربری روسی.

هزینه ساخت هواپیمای جدید توسط صندوق ثروت ملی (NWF) به مبلغ 175 میلیارد روبل (تقریباً 2.6 میلیارد دلار) تامین خواهد شد. این پول به دلیل «اهمیت استراتژیک» پروژه با نرخ بهره کاهش یافته 1.5 درصد و «بدون نیاز به بازپرداخت بیش از حد» ارائه می شود.

 وزارت توسعه اقتصادی در حال آماده سازی تغییرات مناسب در چارچوبهای نظارتی است و به محض تکمیل این کار در آینده نزدیک، وزارت دارایی وجوه را از طریق بازخرید اوراق به موجر واگذار خواهد کرد.

اجاره دهنده مورد نظر شرکت Aviacapital-service نام دارد و یکی از شرکت های تابعه شرکت دولتی هوافضای Rostec (همان شرکت مادری است که سوخو، ایرکوت، و توپولف را به همراه سایر برندهای هوافضا و دفاعی تحت نام United Aircraft Corporation اداره می کند) .

سوخو سوپرجت های مورد بحث هواپیمای  SSJ-100NEW هستند، به این معنی که نوع "جایگزین وارداتی" بدون تکیه بر قطعات خارجی است که در حال حاضر در حال مونتاژ است و برای آزمایش قبل از پایان ماه جاری برنامه ریزی شده است. تحویل هواپیماهای جدید به ائروفلوت  ممکن است قبل از پایان سال 2023 آغاز شود. تا کنون، انتظار می رود تا سال 2024 سالانه حدود 20 نسخه جدید و کاملاً داخلی از جت تولید شود. به جای موتورهای PowerJet از سرمایه گذاری مشترک بین سازنده موتور روسی NPO Saturn و Safran فرانسه، با موتورهای Aviadvigatel PD-8 مجهز خواهد شد.

 پیشنهاد جدید باریک پیکر، هواپیمای Irkut MC-21 است که گزارش شده خدمه روسی آموزش روی این جت را آغاز کرده اند. با این حال، انتظار نمی رود که تا سال 2025 وارد خدمت شود. نوع اولیه آن با نام MC-21-300 شناخته می شد، اما این نمونه به بازار وارد نمیشود، زیرا ایرکوت گزینه موتور پرت اند ویتنی را به دلیل تحریم ها حذف کرده است. در عوض، هواپیمای MC-21-310 مجهز به موتور Avidadvigatel PD-14 ارائه می شود. این سازنده امیدوار است به میزان تولید 36 فروند در ماه برسد.

 اTu-214 قبلا فقط با سفارشات ویژه تولید می شد و در سرویس های مختلف در سازمان های دولتی روسیه قرار داشت. با این حال، به دنبال چرخشی ناشی از لزوم دور شدن از بوئینگ و ایرباس، تولید برای ارائه هواپیماهای مسافربری به حامل های تجاری از نو راه اندازی می شود. قرار است تحویل در سال 2023 آغاز شود و تا سال 2025، توپولف نرخ تولید 10 فروند در سال را برنامه ریزی کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.