| کد خبر: 251911 |

لغو بیش از یک هزار پرواز و سرگردانی مسافران در آمریکا

بیش از یکهزار پرواز در سراسر آمریکا به علت شرایط بد آب هوایی زمستانی لغو و فرودگاه ها در ده ها ایالت این کشور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

تین نیوز

 بیش از یکهزار پرواز در سراسر آمریکا به علت شرایط بد آب هوایی زمستانی لغو و فرودگاه ها در ده ها ایالت این کشور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: به علت استقرار سامانه سخت آب و هوایی زمستانی در مرکز آمریکا، تا اواخر روز دوشنبه (شب گذشته به وقت محلی ) بیش از یک هزار و ۱۰۰ پرواز داخلی و یا خارجی آمریکا لغو و اختلال در پروازها و سرگردانی مسافران همچنان ادامه دارد.

بنابراین گزارش، فرودگاه های دالاس و تگزاس تحت تاثیر شرایط بد آب و هوایی زمستانی قرار گرفته اند، در غرب نیز فرودگاه های «لاس وگاس هری رید» در ایالت نوادا و فرودگاه بین المللی «دنور » واقع در ایالت کلورادو با تاخیرهای عمده ای در پروازهای خود به همین علت مواجه شده اند.

.

تا اواخر روز گذشته علاوه بر لغو یک هزار و ۱۰۰ پرواز ورودی و و خروجی در آمریکا، همچنین بیش از پنج هزار پرواز در سراسر آمریکا با تاخیر و تا بامداد امروز (سه شنبه به وقت محلی) بیش از ۹۰۰ پرواز نیز لغو شده است.

این گزارش حاکی است نیمی از لغو پروازها ، ۴۸۰ پرواز متعلق به خطوط هوایی «ساوث وست» (Southwest Airlines flights) مستقر در دالاس ایالت تگزاس بوده که طی تعطیلات با لغو ۱۲ درصد از برنامه های پروازی روز دوشنبه خود با بحران مواجه شده است.

وضعیت بد آب و هوایی زمستانی که از ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱) در فرودگاه های آمریکا آغاز شده تا اول فوریه ، (چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه) ادامه خواهد داشت و شرکت خطوط هوایی «ساوث وست» این وضعیت را به تمامی فرودگاه های واقع در ایالت های تگزاس، اوکلاهما، تنسی، آرکانزاس و کنتاکی اعلام کرده است.

شرایط سفرهای زمینی در کشور نیز به علت بارش های شدید مخاطره آمیز و وضعیت جاده ها لغزنده و خطرناک اعلام شده است.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.