| کد خبر: 247507 |

رونمایی از قطار سریع السیر فرانسه

فرانسه از قطار سریع السیر کاملا جدید «ت ژ و ام» TGV M رونمایی کرد که در سال ۲۰۲۴ راه اندازی خواهد شد. واگن های مونتاژ شده TGV آینده می تواند از درجه یک به درجه دو تبدیل شود، وای فای ۵G و ۲۰٪ بیشتر از قبل صندلی دارد.

تین نیوز

فرانسه از قطار سریع السیر کاملا جدید «ت ژ و ام» TGV M رونمایی کرد که در سال ۲۰۲۴ راه اندازی خواهد شد. واگن های مونتاژ شده TGV آینده می تواند از درجه یک به درجه دو تبدیل شود، وای فای ۵G و ۲۰٪ بیشتر از قبل صندلی دارد.

به گزارش تین نیوز، شرکت راه آهن دولتی SNCF فرانسه سفارشی به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو برای ساخت ۱۱۵ دستگاه قطار تندرو TGV M داد که دماغه بلندتر و آیرودینامیکی بیشتری دارد. اولین مجموعه قطار تکمیل شده اخیرا در کارگاه آلستوم (Alstom’s La Rochelle) ساخته شده است.

قطار سریع السیر آلستوم

آلستوم گفت TGV M که قطاری با ۱۱ هزار اسب بخار است، بخش های جداگانه بی سابقه ای دارد. کوپه ها به سرعت می توانند با تعداد صندلی های بیشتر یا کمتر پیکربندی شده و از کوپه درجه یک به درجه دو و بالعکس تبدیل شوند. به علاوه قفسه دوچرخه و فضای چمدان را نیز می توان به آنها اضافه یا حذف کرد.

تعداد کوپه ها در هر مجموعه نیز با توجه به نیاز بازار قابل تنظیم است. آلستوم گفت این قطار می تواند با هفت، هشت یا حداکثر ۹ کوپه و حداکثر ۷۴۰ صندلی در مقایسه با ۶۳۴ صندلی فعلی کار کند.

دسترسی به این قطار سریع السیر جدید بسیار بهبود یافته و TGV M اولین دستگاهی است که با همکاری نزدیک با گروه های کاربری که از ویلچر استفاده می کنند طراحی شده است. یک سکوی بالابر چرخشی به استفاده کنندگان ویلچر اجازه می دهد تا بدون نیاز به کمک سوار قطار شوند. همچنین یک سیستم صوتی برای مشخص کردن مکان درها وجود دارد که افراد کم بینا را هنگام سوار شدن راهنمایی می کند.

تمامی پنجره ها بزرگ تر شده اند تا مسافران دید پانوراما از مناظر داشته باشند و نورپردازی آن با شدت جریان نور طبیعی در داخل منطبق می شود. یک بارِ کاملا جدید نیز برای استفاده از غذا و نوشیدنی در این قطار طراحی شده است.

قطار سریع السیر آلستوم

TGV M برای سیاره زمین هم مناسب تر است زیرا ۹۷ درصد از اجزای آن قابل بازیافت هستند و انتشار دی اکسید کربن در نتیجه ی کارکرد آن تا ۳۲ درصد کاهش می یابد و بخشی از آن به این دلیل است که این قطار قادر است مصرف انرژی خود را با تعداد مسافران تنظیم کند.

آلستوم همچنین توضیح داد که این قطار برای رانندگان نیز محل کار بهتری را فراهمی می کند زیرا برای اولین بار خود رانندگان نیز در طراحی کابین مشارکت داشتند.

در مجموع ۴ هزار شغل توسط پروژه TGV M ایجاد خواهد شد و گام مهم بعدی مرحله آزمایش پویا با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در جمهوری چک خواهد بود که تا پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.