| کد خبر: 246864 |

جهش ۱۰۰ درصدی فروش خودروهای انرژی جدید در چین

فروش خودروهای چینی در ماه اگوست به ۲.۳۸ میلیون دستگاه رسید که ۳۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این به علت بهبودی ناشی از مشوق های دولتی فروش وسایل نقلیه الکتریکی است.

تین نیوز

فروش خودروهای چینی در ماه اگوست به ۲.۳۸ میلیون دستگاه رسید که ۳۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این به علت بهبودی ناشی از مشوق های دولتی فروش وسایل نقلیه الکتریکی است.

به گزارش تین نیوز،  داده های انجمن خودروسازان چین (CAAM)  نشان داد که فروش در هشت ماه اول ۱.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ بوده است. فروش اگوست خودروهای انرژی جدید که شامل خودروهای برقی خالص، پلاگین هیبریدی و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی می شود، نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

داده های انجمن خودروسازان چین، فروش خودروهای گسترده تر از جمله وسایل نقلیه سواری، اتوبوس ها و کامیون ها را دنبال می کند در حالی که انجمن خودروهای مسافری چین، که فروش جولای را در روز پنجشنبه گزارش کرد، بر خرده فروشی خودروها تمرکز دارد.

داده های انجمن خودروسازان چین اضافه کرد که صادرات خودرو چین نیز ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که ۲۷ درصد از آن را خودروهای برقی تشکیل می دهند. با این حال، فروش اگوست ۱.۵ درصد کمتر از جولای بود زیرا محدودیت های برق بر تولید خودروسازان تأثیر گذاشت و طولانی ترین و شدیدترین موج گرما در چین از زمان شروع رکوردها در سال ۱۹۶۱ باعث کاهش بازدید مشتریان از نمایشگاه ها شد.

چین تلاش کرده است تا تقاضای خودرو را با مشوق هایی مانند کاهش مالیات بر فروش خودروهای موتور کوچک و یارانه برای تشویق تجارت خودروهای بنزینی برای خودروهای برقی احیا کند اما شهرهای بیشتری از جمله شنژن و چنگدو قرنطینه های جدیدی را اعمال کرده اند زیرا پکن به سیاست صفر کووید خود پایبند است تا هر زنجیره عفونت را از بین ببرد.

به نقل از رویترز، این اقدامات مجدداً بر صنعت تأثیر می گذارد و خودروسازانی مانند ولوو، تویوتا و فولکس واگن یا تولید خود را به حالت تعلیق درآورده اند یا کارخانه های خود را در سیستم های حلقه بسته قرار می دهند که همچنان بر تولید تأثیر می گذارد. این بخش در اوایل سال با ماه ها قرنطینه شدید در قطب های تولیدی شانگهای و چانگ چون به شدت آسیب دید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.