| کد خبر: 244960 |

کم‌مصرف‌ترین وسیله حمل‌ونقل ریلی جهان در فرانسه+عکس

«حلقه شهری (UrbanLoop)» یک نمونه اولیه سیستم حمل‌ونقل شخصی برقی و بسیار پیشرفته است که بر ایجاد حمل‌ونقل کم‌کربن به‌عنوان رقیب خودرو متمرکز است.

تین نیوز

«حلقه شهری (UrbanLoop)» یک نمونه اولیه سیستم حمل‌ونقل شخصی برقی و بسیار پیشرفته است که بر ایجاد حمل‌ونقل کم‌کربن به‌عنوان رقیب خودرو متمرکز است.

 به گزارش تین نیوز، مقامات نانسی فرانسه اولین نمونه اولیه قابل آزمایش «حلقه شهری (UrbanLoop)» را در معرض نمایش عموم مردم قرار دادند. حلقه شهری یک راهکار بسیار پیشرفته برای حمل‌ونقل شهری کم‌کربن محسوب می‌شود که توسط دانشگاه لورن ساخته شده است. نمونه اولیه این ابتکار توانست رکورد کمترین مصرف انرژی در هر کیلومتر را در بین سایر وسایل‌نقلیه ریلی جهان به نام خود ثبت کند. طبق اظهارات طراحان حلقه شهری، تحقیقات آن‌ها نشان داده است که حمل‌ونقل الکتریکی فردی به‌طور متناقضی کارآمدتر از حمل‌ونقل جمعی است.

حلقه شهری در عین حال با ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل الکتریکی عمومی و شخصی، قادر به رقابت با خودرو از دو جنبه اصلی سرعت و زمان سفر است. مفاهیم کلیدی هدایت‌کننده طراحی این پروژه عبارت از حذف زمان انتظار در طول توقف‌ها و اجبار مسافران به استفاده از خطوط اتصال است.

1798268

مفهوم حلقه شهری

نیروی محرکه اصلی پروژه حلقه شهری، هوش مصنوعی محسوب می‌شود که به اشکال مختلف در کل این سامانه تعبیه شده است. یکی از چالش‌های اصلی در اجرای حلقه ریلی (loop) این پروژه هماهنگ کردن کابین‌های جداگانه به‌نحوی است که به یکدیگر برخورد نکنند. به گفته گروه طراحان، در سیستم حلقه شهری به جای داشتن الگوریتمی که در کل مسیر اجرا شود، کابین‌ها جداگانه از طریق یک سیستم غیرمتمرکز با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد در فاصله سه میلی‌متری از یکدیگر با احتمال خطای کمتر از یک نانومتر قرار گیرند.

در عین حال، برای کاهش زمان انتظار در طول توقف‌ها، شبکه از یک الگوریتم پیش‌بینی برای ارسال کابین‌ها به مکان مورد تقاضا استفاده می‌کند. ایده مورد نظر در راستای افزایش کارایی سامانه شکل گرفته است تا کابین‌ها هرگز خالی نمانند و مردم زمان انتظار را تجربه نکنند. علاوه بر این، کابین‌ها منبع تغذیه مستقل ندارند و از خود ریل استفاده می‌کنند.

1798267

از سوی دیگر توقفگاه این سیستم حمل‌ونقل برخلاف تراموا، مترو و راه‌آهن معمولی در یک خط مجزا خواهد بود، بنابراین توقف کابین‌ها موجب ایجاد شلوغی و ترافیک نمی‌شود. کابین‌ها قرار است در یک محیط بسته اجرا شوند تا در برابر محیط طبیعی محافظت شوند. با این حال حلقه ریلی نیازی به پر شدن با گازی خاص یا ایجاد خلأ ندارد و در نتیجه از وقوع مشکلات و ایرادات پیش آمده در بسیاری از پروژه‌های مشابه جلوگیری می‌شود.

پیاده‌سازی در دنیای واقعی

یکی از اولین آزمایشات واقعی حلقه شهری در سال ۲۰۲۱ انجام شد که توانست رکورد جهانی کمترین مصرف انرژی در هر کیلومتر را بین وسایل‌نقلیه ریلی به ثبت برساند. در آن زمان گروه از این فرصت استفاده کرد تا ایده خود را به وزیر حمل‌ونقل و شهردار نانسی و یکی از حامیان سرسخت پروژه ارائه دهد. پس از آن این گروه با حمایت مقامات محلی، کابین‌ها را در معرض نمایش عموم مردم نانسی قرار دادند. در این برنامه مردم اجازه یافتند وارد کابین‌ها شوند و طرح را آزمایش کنند. از سوی دیگر آینده حلقه شهری بسیار روشن به نظر می‌رسد چراکه در سال ۲۰۲۴ یک مسیر آزمایشی در المپیک پاریس ایجاد خواهد شد و در سال ۲۰۲۶ این نوآوری در سیستم حمل‌ونقل عمومی در نانسی آغاز به کار خواهد کرد.

1798270

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.