| کد خبر: 242477 |

راه‌ های جایگزین مسیر قزاقستان در صورت تحریم این کشور کدام است؟

تیمور سلیمانوف، معاون اول رئیس دفتر رئیس جمهور قزاقستان در مصاحبه با Euractiv بر تمایل خود برای باز ماندن مرزهایش برای تجارت با همه کشورها تأکید کرد.

تین نیوز

قزاقستان ممکن است به دلیل آنچه همکاری با روسیه عنوان شده، در معرض تحریم قرار گیرد و این موضوع بر نگرانی کارکنان بخش لجستیک قزاق دامن زده و مسلم است که این امر چالش های بیشتری را برای جامعه اوراسیا ایجاد می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، هر مسیری را که انتخاب کنید، قزاقستان در وسط راهتان قرار دارد. در دالان شمالی، قزاقستان حلقه رابط بین چین و بلاروس است. در کریدور میانی قزاقستان کشوری است که باید برای رسیدن به دریای خزر از آن عبور کرد.

در حال حاضر محموله هایی که نمی توانند از روسیه عبور کنند، مسیر قزاقستان را انتخاب می کنند و استفاده از این راه رو به افزایش است.

 مارگارت هاج، عضو پارلمان بریتانیا در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲، این سوال را مطرح کرد که آیا نباید کشورهایی مانند قزاقستان و جمهوری آذربایجان به علت حمایت از روسیه تحریم شوند؟

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلستان به وی پاسخ داد که این احتمال را بررسی خواهد کرد، زیرا بریتانیا، بلاروس را نیز به دلیل حمایت از روسیه تحت فشار قرار می دهد.

نورلان باگیبایف، متخصص لجستیک و زنجیره تامین در قزاقستان در یادداشتی نوشته: تحریم های بی سابقه بر علیه روسیه به ما آموخت که لجستیک بین المللی همیشه بخشی از ژئوپلیتیک است.

به خاطر داشته باشید که قزاقستان در یک اتحاد اقتصادی و نظامی با روسیه قرار دارد.

تیمور سلیمانوف، معاون اول رئیس دفتر رئیس جمهور قزاقستان در مصاحبه با Euractiv بر تمایل خود برای باز ماندن مرزهایش برای تجارت با همه کشورها تأکید کرد.

او گفته اگرچه ما بخشی از اتحادیه اقتصادی با روسیه، بلاروس و سایر کشورها هستیم، اما بخشی از جامعه بین المللی نیز هستیم. بنابراین تحریم های ثانویه آمریکا و اتحادیه اروپا آخرین چیزی است که ما می خواهیم بر قزاقستان اعمال شود.

این مقام گفت: ما به تجارت با روسیه و سرمایه گذاری در روسیه ادامه می دهیم و به دنبال تداوم جذب سرمایه روس ها هم هستیم، اما تمام تلاش خود را برای کنترل کالاهای تحریمی را انجام خواهیم داد. ما هر گونه سرمایه گذاری از سوی یک شخص یا نهاد تحریم شده در قزاقستان را مورد نظارت قرار می دهیم و این چیزی است که می خواهیم آشکارا به اروپایی ها منتقل کنیم.

باگیبایف به طور مرتب به همتایان خود در سراسر جهان هشدار می دهد که این خطرات را در نظر بگیرند زیرا ظرفیت مسیر میدل کریدور به هر صورت محدود است و بخشی از آن هم که آزاد است ظرف چند ماه آینده تماما عملیاتی خواهد شد.

او هفته گذشته گفت: من به شدت توصیه می کنم برای مدیریت ریسک، حمل محمولات خود را از مسیرهای جایگزین مانند ازبکستان - ترکمنستان یا ایران هم انجام دهید.

این روزها بهتر است تخم مرغ های خود را در سبدهای مختلف نگه دارید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    راه آهن رشت آستارا را بسازید !!! یا حداقل تبریز به چشمه ثریا را بسازید !!! ببینید چطور فرصت ها می آیند ومی روند و کسی توجهی نمی کند !!!