| کد خبر: 237884 |

ناسا برای جبران تأخیرهای بوئینگ به پروازهای اسپیس ایکس متوسل شد

تداوم تأخیرهای استارلاینر بوئینگ موجب شد تا ناسا برای انتقال تجهیزات مورد نیاز خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی به پروازهای اسپیس ایکس متوسل شود.

تین نیوز

 ناسا قصد دارد با استفاده از سه پرواز فضاپیماهای اسپیس ایکس خدمه و تجهیزات مورد نظر خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کند.

به گزارش تین نیوز به به نقل از مهر، این پروازها تا سال ۲۰۲۳ طول می‌کشد و ناسا تصریح کرده هدف از این کار تضمین سفرهای بی وقفه ایالات متحده به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس تنها گزینه موجود برای رفع نیازهای ناسا در این زمینه در حال حاضر است و تاییدیه های امنیتی لازم را نیز دریافت کرده است. بوئینگ اخیراً آزمایش دوم فضاپیمای خود را برای بررسی مشکل دریچه جداسازی اکسید کننده به تأخیر انداخت و ناسا را در تنگنا قرار داد.

به گفته کتی لودرز، یکی از مدیران ناسا تضمین انجام پروازهای اضافی در حال حاضر برای حفظ جایگاه ایالات متحده در ایستگاه فضایی بین‌المللی "بسیار حیاتی" است.

این تصمیم تازه به معنای کنار گذاشته شدن فضاپیمای استارلاینر بوئینگ نیست و ناسا قصد دارد به محض آماده شدن از آن برای تأمین نیازهای خود استفاده کند.

با این حال رویداد مورد نظر ضربه‌ای برای بوئینگ است. استارلاینر نقش کلیدی در برنامه پروازهای فضایی تجاری بوئینگ ایفا می‌کند و آماده نشدن به موقع آن نشان می‌دهد یک شرکت کهنه‌کار حمل‌ونقل برای رقابت با شرکت تازه‌واردی مانند اسپیس ایکس در مسابقه فضایی دچار مشکل شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.