| کد خبر: 160284 |

◄ پهپاد سوپرسونیک، پروژه جدید بوئینگ و ناسا

پهپادهای سوپرسونیک یکی از مؤثرترین ابزار برای تحقیقات و نقشه‌برداری هستند. اگر نقشه‌برداری از یک منطقه توسط ماهواره 24 ساعت طول بکشد با یک پهپاد سوپرسونیک قادر است در کمتر از 8 ساعت این کار را انجام دهد.

تین نیوز

پهپادهای سوپرسونیک یکی از مؤثرترین ابزارها برای تحقیقات و نقشه‌برداری هستند. اگر نقشه‌برداری از یک منطقه توسط ماهواره 24 ساعت طول بکشد؛ یک پهپاد سوپرسونیک قادر است در کمتر از 8 ساعت این کار را انجام دهد.

به گزارش تین‌نیوز، بوئینگ به‌عنوان یکی از پیشتازان ساخت پهپادهای مدرن در پروژه‌ای جدید با همکاری ناسا قصد دارد یک پهپاد سوپرسونیک باقابلیت انعطاف بال‌ها را تولید کنند.

بوئینگ و ناسا برای ارتقای یک هواپیمای بدون سرنشین سبک‌وزن با بال‌های قابل‌انعطاف دست‌به‌دست هم داده‌اند که این باعث می‌شود تا پهپادها به‌راحتی دیوار صوتی را بشکنند و سرعت فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند.

ناسا و بوئینگ یک هواپیمای بدون سرنشین جدید را آزمایش کرده‌اند که با توجه به نوآوری‌های مؤثر در مواد می‌تواند سرعت‌های باورنکردنی را تجربه کند، چراکه قادر به تغییر شکل و موقعیت بال‌ها بر اساس نیازهای پرواز است. اصل اصطکاک هوا در هواپیما موضوع جدیدی نیست، اما طراحی جدید نشان‌دهنده بهبود چشمگیری در عملکرد کلی پرواز از این نوع است.

«جیم میب»، پژوهشگر بوئینگ می‌گوید: از زمانی که ما آزمایش اولیه را در بوئینگ آغاز کردیم، تا تست پرواز، این ماده (آلیاژ جدید) به‌طور مداوم پایدار عمل کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای را نسبت به مواد قبلی نشان داد. پهپاد کوچک ناسا در آزمایش‌ها، قادر به چرخش کامل نوک بال‌های خود بود. این آلیاژ در یک محرک قالب داده شد که به بال‌ها اجازه می‌داد در طول پرواز برای هماهنگی با شرایط باد و سرعت به‌درستی تغییر شکل دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.