| کد خبر: 226279 |

سفر به آینده با هایپرلوپ

"ویرجین هایپرلوپ"(Virgin Hyperloop) ویدئوی مفهومی جدیدی از نحوه سفر مسافران با سیستم حمل و نقل سریع السیر خود به اشتراک گذاشته است.

تین نیوز

"ویرجین هایپرلوپ"(Virgin Hyperloop) ویدئوی مفهومی جدیدی از نحوه سفر مسافران با سیستم حمل و نقل سریع السیر خود به اشتراک گذاشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیلی میل، ایده حرکت با سرعت زیاد در یک لوله خلا در یک غلاف شناور با سرعت بیش از ۶۷۰ مایل در ساعت ممکن است شبیه داستان‌های علمی تخیلی به نظر برسد، اما باید گفت این امر به زودی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. ویرجین هایپرلوپ در حال توسعه فناوری آینده نگرانه است که ادعا می‌کند می‌تواند نحوه سفر یا جابه جایی انسانها را تغییر دهد. در پایان سال گذشته میلادی، این شرکت اولین جابجایی مسافر با "هایپرلوپ" را انجام داد و برای نخستین بار سیستم حمل و نقل معلق سریع السیر پروژه "ویرجین هایپرلوپ" با حضور ۲ فرد با موفقیت آزمایش شد."جاش گیگل"(Josh Giegel)، مدیر ارشد ویرجین هایپرلوپ و "سارا لوچیان" (Sara Luchian)، مدیر تجربه مسافران هایپرلوپ بودند و برای انجام این کار آنها در بخش انجام آزمایشات این شرکت به نام "DevLoop" در لاس وگاس، نوادا حضور یافتند و آزمایش ویرجین هایپرلوپ با سرعت ۱۰۷ مایل در ساعت(۱۷۲ کیلومتر در ساعت) با موفقیت انجام شد.

اکنون این غول فناوری یک فیلم از هر مرحله تجربه مسافران در سیستم هایپرلوپ خود به اشتراک گذاشته است و این فیلم از رسیدن مسافران به محل ورودی تا آغاز حرکت هاییرلوپ را شامل می‌شود.

"سلطان بن سلیم" (Sultan Bin Sulayem)، رئیس ویرجین هایپرلوپ و رئیس گروه و مدیر عامل  شرکت ترابری دریایی اماراتی دی‌پی ورلد گفت: پس از موفقیتی که سه ماه پیش به دست آوردیم و طی آن برای اولین بار ۲ فرد سوار آن شدند، نشان دادن تجربه مسافران هنگام استفاده از ویرجین هایپرلوپ یک نگاه اجمالی به آینده است. ما در این ویدئو پیشرفت فناوری خود را نشان داده‌ایم. ما در حال نزدیک شدن به تجاری سازی اولین وسیله حمل و نقل پیشرفته در مقیاس گسترده طی یک قرن گذشته هستیم. اگرچه این ایده ممکن است کاملا آینده نگرانه به نظر برسد، اما طولی نمی‌کشد که ما بتوانیم از آن استفاده کنیم. هدف ویرجین هایپرلوپ این است که تا سال ۲۰۳۰ به بهره برداری تجاری برسد.

این شرکت پیشتر گفته بود که در تلاش است که تا سال ۲۰۲۵ گواهینامه ایمنی و تا سال ۲۰۳۰ گواهینامه انجام عملیات تجاری را بگیرد.

در ویدئوی مفهومی جدید بیننده می‌تواند کاملا تجربه استفاده از هایپرلوپ را درک کند.

"سارا لوچیان" (Sara Luchian)، مدیر تجربه مسافران هایپرلوپ گفت: طراحی یک روش جدید حمل و نقل هم یک فرصت است و هم یک مسئولیت.

سیستم هایپرلوپ دارای غلاف‌های سنگین است که می‌تواند تا ۲۸ مسافر را با سرعت بالا از طریق لوله های خلا حمل کند.

ویرجین هایپرلوپ برای طراحی غلاف‌های خود که مجهز به نور دینامیکی و صندلی‌های پیشرفته است و برای افرادیکه تنگناهراسی دارند، مناسب است و از این امر جلوگیری می کند.

تمام روشنایی در غلاف از جمله نمایشگرهای اطلاعات ساده  قابل تنظیم بوده و براساس فعالیت مسافر و مسافت سفر مسافران  تنظیم می‌شود. در همین حال  گروه طراحی "Man Made Music" به توسعه یک سیستم صوتی برای غلاف ها کمک کرده است. "نشانه‌های صوتی سیستم هویت ویرجین هایپرلوپ به عنوان یک راهنما برای مسافران در طول سفر آنها عمل می کند. اگرچه ممکن است افراد نگران باشند که سفر با ویرجین هایپرلوپ ممکن است بسیار گران تمام شود، اما این شرکت اطمینان داده که اینگونه نخواهد بود. یک مطالعه اخیر نشان داده است که هزینه سفر با هایپرلوپ مشابه هزینه سفر با خودرو نخواهد بود. به عنوان مثال این مطالعه نشان می دهد که هایپرلوپ می تواند مسافران را از مسیر شیکاگو و کلمبوس در کمتر از ۴۵ دقیقه با هزینه تخمینی بلیط ۶۰ دلار برساند و این در حالی است که  بلیط هواپیما برای این مسیر حدود ۱۰۰ دلار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.