| کد خبر: 177214 |

◄ راه‌اندازی تکنولوژی «هایپرلوپ» این بار در هندوستان

مسئولان کشور هند آمادگی خود را برای ساخت هایپرلوپ بین دو شهر بمبئی و پونه را اعلام کردند. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز از این پروژه حمایت خواهد کرد و برای امضای قرارداد ساخت هایپرلوپ نیز حضور داشت.

تین نیوز

پس از امیرنشین دبی، حالا هندی‌ها نیز به دنبال راه‌اندازی تکنولوژی قطار پرسرعت هایپرلوپ هستند. در تازه‌ترین اقدام، هند درصدد است تا با تکنولوژی هایپرلوپ، فاصله زمانی مسیر بمبئی-پونا را برای مسافران به کمتر از نیم ساعت کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، به نقل از سی‌ان‌ان، Virgin Hyperloop One یک شرکت در لوس‌آنجلس است که ایده شکل‌گیری آن متعلق به ایلان ماسک، موسس تسلا است.

هدف اصلی این شرکت این است که با ساخت هایپرلوپ و عبوردادن مسافران با سرعت بالا از تونل‌ها و انتقال سریع از محلی به محل دیگر، در حمل‌ونقل عمومی تغییر ایجاد کند.

این کمپانی به‌تازگی Jay Walder را به‌عنوان مدیرعامل استخدام کرده است که ایده‌های بلندپروازانه زیادی دارد.

اولین پروژه این کمپانی با مدیریت جدید احداث هایپرلوپ بین شهرهای بمبئی (پرجمعیت‌ترین شهر هند است) و پونا خواهد بود که فاصله زمانی بین این دو شهر را کمتر از نیم  ساعت خواهد رساند.

این دو شهر هر دو در ایالت Maharashtra و در فاصله 150 کیلومتری هم واقع‌شده‌اند که در حال حاضر طی کردن این مسیر که دارای ترافیک نیز است بیش از چهار ساعت طول می‌کشد.

گفته‌می‌شود تکنولوژی هایپرلوپ قادر است مسافران را در این مسیر طی 25 دقیقه جابه‌جا کند.

بر اساس گفته‌های سخنگوی این شرکت، هایپرلوپ فقط  زمان سفر را کاهش نمی‌دهد بلکه با تبدیل سفر جاده‌ای به ریلی مانع از انتشار 150 میلیون تن کربن ناشی از سوخت بنزین و کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

زمانی که اولین بار در سال 2014 هایپرلوپ راه‌اندازی شد انعکاس‌های زیادی را به دنبال داشت اما هنوز نتوانسته محصولی برای دنیای واقعی تولید کند.

بر اساس گفته‌های یکی از مدیران این شرکت، هند می‌تواند بازار بزرگی برای هایپرلوپ محسوب شود. او در این‌باره در وبلاگ خود این‌چنین نوشت: «مسئولان کشور هند آمادگی خود را برای ساخت هایپرلوپ بین دو شهر بمبئی و پونه را اعلام کردند. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز از این پروژه حمایت خواهد کرد و برای امضای قرارداد ساخت هایپرلوپ در مسیر مذکور نیز حضور داشت.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.