| کد خبر: 146892 |

یک نماینده مجلس:

◄ معافیت مالیاتی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری روی میز کمیسیون عمران مجلس

معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده کانون‌های صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالای داخلی در کمیسیون عمران مجلس بررسی و در صورت تصویب در صحن مجلس مطرح می‌شود.

تین نیوز

 اعتراض شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری به افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده و رکود اقتصادی که در بخش تولید حاکم است چند روز پیش در قالب نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت و تجارت عنوان شد.این شرکت‌ها در نامه خود عنوان کردند که به واسطه این مشکلات، در استانه تعطیلی و ورشکستگی هستند. با توجه به اینکه این حوزه سابقاً از معافیت مالیاتی برخوردار بوده است مصوبه مجلس  برای اعمال مالیات ارزش‌افزوده با اعتراض شرکت‌های حمل‌ونقلی کالا روبرو شده است.

علیم یارمحمدی نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دراین‌باره به خبرنگار تین‌نیوز گفت:  معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده  کانون‌های صنفی  شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالای داخلی در کمیسیون عمران مجلس بررسی و در صورت تصویب در صحن مجلس مطرح می‌شود.

یار محمدی  در ادامه افزود: مالیات بر ارزش‌افزوده شرکت‌های حمل کالای بین‌شهری پیش از این، 3 درصد بود که در اجرای طرح آزمایشی به 9 درصد افزایش یافت. با توجه به آزمایشی بودن قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و اتمام مهلت آزمایش آن ، اخیراً طرح دائمی شدن قانون مذکور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرارگرفته است.

  نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گروه عمران مجلس با بازنگری این قانون و درخواست شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالای بین‌شهری طرح معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده شرکت‌های حمل‌ونقل کالای درون‌شهری را در دست بررسی قرار داده و آن را برای رأی‌گیری به صحن مجلس خواهد برد.

این نماینده مجلس افزود: با این اقدام شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌شهری قدرت مالی خرید کامیون را خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.