| کد خبر: 202309 |

سفیر ایران خواستار گسترش همکاری با چین در کنترل آلودگی هوا شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در دیدار معاون وزیر محیط زیست این کشور، با توجه به دستاوردها و تجربیات موفق پکن در کنترل آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست، خواستار گسترش همکاری های دو جانبه در این زمینه شد.

تین نیوز

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در دیدار معاون وزیر محیط زیست این کشور، با توجه به دستاوردها و تجربیات موفق پکن در کنترل آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست، خواستار گسترش همکاری های دو جانبه در این زمینه شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا «محمد کشاورز زاده» روز سه شنبه در دیدار معاون امور بین الملل وزیر محیط زیست چین به منظور همکاری در مقابله با آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی در پکن همچنین خواهان اجرایی شدن یادداشت تفاهم زیست محیطی دو جانبه شد که در سال ۲۰۱۶ بین دو کشور در خصوص ارائه اقلام زیست محیطی به ایران به امضا رسیده بود.  

چین از کشورهای پیشرو در زمینه مقابله با کنترل آلودگی هوا است این کشور در چند سال گذشته موفقیت های زیادی در کنترل آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه پکن کسب کرده است.

معاون وزیر محیط زیست چین نیز در این دیدار با اشاره به ارتقا روابط دو کشور به سطح روابط مشارکت جامع راهبردی، از پیشنهاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مبنی بر ایجاد کمیته مشترک همکاری های دو جانبه زیست محیطی استقبال کرد.

وی همچنین بر اراده طرف چینی نسبت به اجرای هرچه سریعتر تفاهم نامه مذکور تاکید و ابراز اطمینان کرد در چند ماه آینده، شاهد ارسال اقلام زیست محیطی بر اساس تفاهم نامه یاد شده به مقصد ایران خواهیم بود.  

از دیگر موارد مورد توافق در این دیدار، ضرورت حضور و مشارکت فعال مقامات و کارشناسان محیط زیستی ایران در جلسات آتی ائتلاف بین المللی توسعه سبز (ذیل ابتکار یک کمربند - یک راه) بود.

طبق  گزارش وزارت محیط زیست چین از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ راندمان موفقیت این کشور برای مبارزه با آلودگی هوا ۴۳ درصد بوده که این رقم صرفا ظرف ۵ ماهه گذشته به رقم  ۱۴.۳ درصد رسیده است که موفقیت بزرگی در زمینه مبارزه با آلودگی هوا است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.