| کد خبر: 196449 |

عربستان به ائتلاف دریایی زیر پرچم آمریکا می‌پیوندد

​یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عربستان تصریح کرد: ریاض تصمیم گرفته به ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح تامین «امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه‌ها و گذرگاه‌های دریایی» بپیوندد. این ائتلاف، ابتکارعمل آمریکا برای امنیت دریایی در خلیج فارس است.

تین نیوز

یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عربستان تصریح کرد: ریاض تصمیم گرفته به ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح تامین «امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه‌ها و گذرگاه‌های دریایی» بپیوندد. این ائتلاف، ابتکارعمل آمریکا برای امنیت دریایی در خلیج فارس است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، این ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح حفاظت از کشتی‌های تجاری، نفتکش‌ها، تضمین دریانوردی امن، تجارت جهانی و حمایت از منافع کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف را هدف خود قرار داده تا به این ترتیب امنیت و سلامت کشتی‌های تجاری که از گذرگاه‌ها عبور می‌کنند را تضمین کند.

منطقه عملیات ائتلاف بین‌المللی دریایی، خلیج فارس، تنگه هرمز،‌ باب المندب و دریای عمان را پوشش می‌دهد.

این خبرگزاری مدعی شد، پیوستن عربستان به این ائتلاف در راستای کمک به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت بازدارندگی، مقابله با تهدیدات دریانوردی، تجارت جهانی، تضمین امنیت انرژی جهانی، ادامه تولید انرژی و انتقال آن به بازار جهانی و مشارکت در حفظ صلح و امنیت جهانی است.

این گام چند روز بعد از حمله پهپادی به تاسیسات پالایشگاهی بقیق و خریص وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان برداشته شده است.

وزارت دفاع عربستان اعلام کرده است، امروز کنفرانس خبری درباره این حادثه برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.