| کد خبر: 189114 |

◄ شمارش معکوس برای راه‌اندازی 6 فرودگاه هیجان‌انگیز دنیا

در اینجا، 6 فرودگاه هیجان‌انگیزی که قرار است در سال 2019 میلادی افتتاح شوند؛ معرفی می‌شوند. با ما همراه باشید.

تین نیوز

به طور معمول، هیچ کس دوست ندارد زمان خود را در فرودگاه سپری کند و منتظر موعد پرواز باشد؛ اما با وجود فرودگاه‌های هیجان‌انگیزی که قرار است در سال جاری میلادی راه‌اندازی شوند چطور؟ فرودگاه‌هایی با طراحی زیبا و منحصر به فرد که سطح جدیدی از خدمات صنعت هوایی را ارائه می‌دهند و مسافران را نیز جذب می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌ نیوز، در اینجا، 6 فرودگاه هیجان‌انگیزی که قرار است در سال 2019 میلادی افتتاح شوند؛ معرفی می‌شوند. با ما همراه باشید.

فرودگاه Jewel Changi سنگاپور

http _cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_180523182543-singapore-changi-jewel-discovery-slides

تقریباً یک ماه پیش، مجموعه فرودگاهی Jewel Changi سنگاپور به طور رسمی افتتاح شد. شاید مهم‌ترین و زیباترین بخش این فرودگاه، the Rain Vortex بلندترین آبشار مصنوعی دنیا به ارتفاع 130 فوت باشد که در داخل این فرودگاه ساخته شده و جزو جذابیت‌های توریستی سنگاپور است.  این فرودگاه، قرار است به یک «هاب» پروازی تبدیل شده و سه ترمینال را به یکدیگر متصل کند.

فرودگاه سنگاپور

طراح این فرودگاه که 130 هزار متر مربع مساحت دارد، موشه سفدی، یک آرشیتکت یهودی تبار کانادایی است که فرودگاه را به شکل یک «دونات» طراحی کرده و ساختمان آن را کاملاً شیشه‌ای ساخته است.

فرودگاه سنگاپور 2

هزینه ساخت این فرودگاه 1.7 میلیارد دلار برآورد شده است. در داخل فرودگاه، علاوه بر بلندترین سازه آبشار مصنوعی جهان، باغ بی‌نظیری ساخته شده که الهام گرفته از آن چیزی است که سنگاپور بدان مشهور است: «شهری در باغ».

فرودگاه Istanbul ترکیه

فرودگاه استانبول

فاز اول این فرودگاه راه‌اندازی شده است اما قرار است در اکتبر سال جاری میلادی فرودگاه بین‌المللی استانبول، به طور کامل راه‌اندازی شود. «ترکیش‌ایر» به عنوان ایرلاین ملی ترکیه نیز برنامه‌های جدید خود برای انتقال 70 تا80 درصد پروازها به این فرودگاه را اعلام کرده است.

طراح برج مراقبت این فرودگاه، جایزه «فستیوال جهانی معماری سال 2016» را در برلین برده است. دولت ترکیه با ساخت این فرودگاه تنها در سه سال و نیم، گام بزرگی برای به دست گرفتن ترافیک هوایی منطقه و دنیا برداشته است. چنانکه برنامه‌ریزی شده تا این فرودگاه روزانه 200هزار مسافر را جابه‌جا کند.

فرودگاه Carlisle Lake District انگلستان

http _cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_181018111031-carlisle-lake-district

این فرودگاه در محدوده پارک ملی منطقه یک انگلستان ساخته شده که مشهور به صخره‌ای بودن است و قرار است در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد. پروازهای تجاری به لندن، دوبلین و بلفاست (در ایرلند جنوبی و شمالی) برای این فرودگاه برنامه‌ریزی شده است. راه‌اندازی این فرودگاه چندین بار به تاخیر افتاده اما هواپیمایی Loganair اسکاتلند رزرو پروازی تابستانی خود را برای این فرودگاه انجام داده است.

فرودگاه بین‌المللی منطقه «مورسیا» اسپانیا

cropped-Corvera-Airport

این فرودگاه از ژانویه سال جاری میلادی راه‌اندازی و جایگزین فرودگاه «سن خاویر» شده است. هزینه ساخت این فرودگاه 561 میلیون یورو بوده و در منطقه‌ای میان «مورسیا» و «کارتاخنا» به شبکه بزرگراهی و اقامتگاه‌های توریستی تفریحی اسپانیا متصل می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی Louis Armstrong نیواورلئان آمریکا

http _cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_181018162234-new-orleans

ساخت این فرودگاه نیز با تاخیرهایی روبرو بوده و در آخرین وعده‌ای که داده شده قرار است ترمینال فوق مدرن  این فرودگاه در ماه جاری میلادی راه‌اندازی شود. بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت این فرودگاه و طراحی آن هزینه شده است.

فرودگاه Beijing Daxing چین

http _cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_181017165103-beijing-daxing-terminal

هدفگذاری این فرودگاه تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه دنیاست. هواپیمایی شرقی چین و هواپیمایی جنوبی چین، دو غول ایرلاین‌های چینی، خطوط پروازی خود را به این فرودگاه منتقل کرده و امیدوارند یک «هاب» جدید پروازی بسازند. فرودگاهی که 7 باند پروازی دارد و قرار است سالانه 100 میلیون مسافر را جابه‌جا کند.

منبع: CNN

ترجمه: مسعود یوسفی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.