| کد خبر: 187754 |

در دیدار دبیرکل مجمع جهانی متروپلیس ‌با شهردار مشهد مطرح شد:

مشهد یکی از شهرهای پیشگام در متروپلیس است

دبیرکل مجمع جهانی متروپلیس در دیدار با شهردار مشهد گفت: آماده همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های آموزشی و تبادل تجربیات هستیم.

تین نیوز

دبیرکل مجمع جهانی متروپلیس در دیدار با شهردار مشهد گفت: آماده همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های آموزشی و تبادل تجربیات هستیم.

‌به گزارش ایسنا، اکتاوی دلاوارگا در دیدار با شهردار مشهد افزود: موضوع اصلی که در متروپلیس مورد توجه قراردارد حاکمیت و مدیریت کلانِ شهری است.

وی با بیان اینکه حاکمیت و مدیریت کلانِ شهری ۳ ستون اصلی دارد، اظهار کرد: این ستون‌ها شامل توسعه اقتصادی، پایداری و عدالت است که شاید ساده به نظر برسد اما می‌تواند به استاندارد زندگی افراد کمک کند.

دبیرکل مجمع جهانی متروپلیس ادامه داد: برای پیشبرد این هدف ۲ عملکرد عمده را مدنظر قرار داده‌ایم که یکی از آنها دیپلماسی شهری و پیدا کردن راهکارهایی برای کمک به اداره و ظرفیت‌سازی در شهرها در راستای توسعه است که در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم.

دلاوارگا به نکات مورد تاکید شهردار مشهد در خصوص ارتباط با متروپلیس اشاره کرد و گفت: موارد ذکر شده را مورد توجه قرار داده و آماده همکاری‌های بیشتر با شهرداری مشهد در زمینه‌های آموزشی و تبادل تجربیات در حوزه‌های فنی و مدیریت شهری هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی متروپلیس با اشاره به فضای شهری مشهد افزود: در بازدیدی که از شهر داشتیم شهر بسیار زیبا و تمیز بود و معتقدیم شهر مشهد از نظر ساختار شهری نیز نسبت به شهرهای شیراز و اصفهان بهتر است.

وی در ادامه از شهردار مشهد دعوت کرد تا در نشست هیأت مدیره مجمع جهانی متروپلیس در آبان ماه حضور پیدا کند.

تمرکز در همکاری با متروپلیس آموزش به ویژه در حوزه مدیریت شهری است

شهردار مشهد نیز در این دیدار با اشاره به همکاری ۱۰ ساله شهر مشهد با متروپلیس گفت: در همکاری با متروپلیس تمرکزمان بر آموزش به ویژه در حوزه مدیریت شهری است و معتقدیم در اجرای پروژه‌های پایلوت از سوی متروپلیس، شهر مشهد باید مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

محمدرضا کلایی در دیدار با دبیرکل مجمع جهانی متروپلیس و همچنین مسئول روابط بین‌الملل این مجمع که در دفتر شهردار مشهد برگزار شد، افزود: مشهد یکی از شهرهای پیشگام در متروپلیس است که طی ۱۰ سال گذشته همکاری صمیمانه و کاملی با متروپلیس داشته است.

وی با بیان اینکه کلانشهر مشهد در این مدت تلاش داشته تا عضو فعالی در متروپلیس باشد، اضافه کرد: اکنون زمان آن است بدانیم که در چه جایگاهی قرار داریم و در رابطه با اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم، صحبت کنیم.

شهردار مشهد ادامه داد: چند کار نیمه تمام باقی مانده است که باید در خصوص آن بیشتر صحبت شود از جمله موضوع آموزش؛ مشهد به عنوان مرکز منطقه‌ای متروپلیس فعال است اما علاقه‌مند هستیم که در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشیم.

کلایی تصریح کرد: نکته دیگر فعالیت‌هایی است که از سوی شهرداری مشهد در متروپلیس انجام شده اما چند سالی است که روی زمین مانده است و باید در خصوص آن تصمیمات جدی گرفته شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد فعالیت‌های آتی ما با متروپلیس است، اظهار کرد: معتقدیم وقت آن رسیده است که مشهد نقش بیشتری در متروپلیس داشته باشد و این موضوع برای ما اهمیت دارد.

وی گفت: با توجه به سابقه خوب شهرداری مشهد در حوزه آموزش می‌توانیم نقش بیشتری را در این زمینه ایفا کنیم و از تجربیات متروپلیس در حوزه‌های فنی و دانش مدیریت شهری نیز بهرمند شویم.

شهردار مشهد افزود: یکی دیگر از مواردی که بر آن تاکید داریم این است که شهر مشهد در اجرای پروژه‌های پایلوتی که از سوی متروپلیس انجام می‌شود مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

کلایی با باین اینکه شاید بتوانیم فصل جدیدی از همکاری را در اجرای پروژه‌های مشترک داشته باشیم، اظهار کرد: معتقدم می‌توانیم با وجود ظرفیت‌های خوبی از جمله اقتصاد قوی، ظرفیت اجتماعی و آموزش پذیری در حوزه‌های شهر هوشمند و مشارکت‌های اجتماعی همکاری‌های خوبی با متروپلیس داشته باشیم.

شهردار مشهد اضافه کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه خوبی را برای اجرای پروژه‌هایی به صورت پایلوت در شهر مشهد ایجاد کند و نتایج آن در اختیار شهرهای دیگر عضو متروپلیس قرار داده شود.

وی ادامه داد: در موضوع برگزاری نشست‌های متروپلیس در حوزه‌های مختلف نیز می‌توانیم نقش فعال‌تری را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با همکاری متروپلیس شهر مشهد بهتر شود، گفت: تیم مدیریت شهرداری مشهد در این دوره جوان است و انرژی و انگیزه آن را داریم که همکاری و ارتباط خوبی با متروپلیس داشته باشیم.

کلایی افزود: طی ۱۰ سال گذشته همکاری خوبی با مترو پلیس داشته‌ایم و منطق این است که متروپلیس نیز به ما اعتماد کرده و کمک‌های فنی و اقتصادی بیشتری را برای مشهد در نظر بگیرد که این اقدام برای متروپلیس ریسک کم و بهره زیادی خواهد داشت.

شهردار مشهد گفت: در مجموع در همکاری با متروپلیس تمرکزمان بر آموزش به ویژه در حوزه مدیریت شهری است و بر این موضوع تاکید داریم.

برگزاری ۲۵ دوره آموزشی متروپلیس در ایران

همچنین در این دیدار شهریار آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه در حوزه‌های مختلفی از جمله شهر هوشمند و پلتفرم‌ها می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم، اظهار کرد: در حوزه آموزش تاکنون ۲۵ دوره آموزشی متروپلیس در مشهد برای ۱۰۰۰ نفر ایرانی و ۴۰۰ نفر خارجی برگزار شده است.

وی افزود: همکاری‌هایی با کره جنوبی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی شهر هوشمند خواهیم داشت و در حوزه پلتفرم و شهر هوشمند نیز می‌توانیم همکاری‌های خوبی با متروپلیس داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.