| کد خبر: 170365 |

◄ امارات در دیوان بین‌المللی محکوم شد

دیوان بین‌المللی دادگستری (UN court) روز گذشته درباره رفتار تبعیض‌آمیز امارات متحده عربی بر علیه قطر در تحریم‌ یک سال اخیر حکم داد.

تین نیوز

دیوان بین‌المللی دادگستری (UN court) روز گذشته درباره رفتار تبعیض‌آمیز امارات متحده عربی بر علیه قطر در تحریم‌ یک سال اخیر حکم داد.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، در ژوئن 2017 امارات متحده عربی به همراهی عربستان و بحرین و مصر تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را برعلیه کشور قطر اعمال کردند. به‌دنبال اتهام به این کشور برای حمایت از تروریسم و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، کشورهای مذکور روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و مجاری حمل‌ونقل را به روی این کشور بستند.

اما قطر اتهامات واردشده را رد کرد و آن‌ها را غیرقابل اثبات و بی‌اساس برشمرد. قطر طی شکایتی که از ماه پیش در دادگاه کیفری بین‌المللی مطرح کرده بود خواستار رسیدگی به فعالیت‌های تبعیض‌آمیز امارات نسبت به قطری‌ها و پرداخت خسارات این کشور شده بود.

بر اساس رای روز گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری، امارات متحده عربی ملزم به برقراری مجدد ارتباط و صلح با خانواده‌های قطری تحت محاصره و صدور مجوز تحصیل به دانش‌آموزانی که در امارات متحده زندگی می‌کنند، شد.

موارد تبعیض‌نژادی که امارات متهم به اعمال آن شده عبارتند از: اخراج هزاران شهروند قطر، ممنوعیت سفر از قطر به امارات متحده عربی و ممنوعیت سخنرانی قطری‌ها در حمایت از کشورشان.

این دادگاه اعلام کرد: اقداماتی که باید توسط امارات در حق قطر صورت بگیرد، در راستای کنوانسیون مقابله با تبعیض نژادی انجام می‌شود.

منبع: .cnn

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.