| کد خبر: 167867 |

قطر بابت بستن بنادر و خطوط هوایی از امارات شکایت کرد

دولت قطر اعلام کرد از امارات متحده عربی در دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل متحد به دلیل تبعیض علیه اتباع قطری شکایت کرده است.

تین نیوز

دولت قطر اعلام کرد از امارات متحده عربی در دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل متحد به دلیل تبعیض علیه اتباع قطری شکایت کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، دولت قطر اعلام کرد از امارات متحده عربی در دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل متحد به دلیل نقض حقوق بشر شکایت کرده است.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر در ماه ژوئن سال 2017 قطر را تحریم و روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند. این چهار کشور عربی، دلیل این اقدام را ادعای حمایت قطر از تروریسم بیان کردند.

با این حال، دوحه این اتهام را رد و اعلام کرده است تحریم‌ها به منظور نقض حق حاکمیت قطر وضع شده اند.

دولت قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همانگونه که در درخواست قطر به دادگاه بین‌المللی ذکر شده است، امارات متحده عربی این اقدامات را سازمان‌دهی کرده است که تاثیری بسیار مخرب بر حقوق مردم قطر و ساکنان این کشور داشته است.»

دولت قطر همچنین اعلام کرد امارات متحده عربی اقداماتی از جمله اخراج اتباع قطر از امارات، ممنوعیت اتباع قطر از ورود به امارات و یا انتقال از این کشور، دستور به اتباع اماراتی برای خروج از قطر و بستن بنادر و خطوط هوایی امارات به قطر را انجام داده است که باعث ایجاد تبعیض علیه اتباع قطری شده است.

قطر اعلام کرد این اقدامات از جمله تبعیض بر پایه ملیت، نقض «معاهده بین‌المللی محو همه اشکال تبعیض نژادی» به شمار می‌رود که به امضای امارات و قطر نیز رسیده است. عربستان سعودی، بحرین و مصر این معاهده بین‌المللی را به امضا نرسانده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، قطر از دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل متحد درخواست کرده است به امارات دستور دهد به تعهدات خود در این معاهده عمل کند، و با پایان بخشیدن به این اقدامات حقوق اتباع قطر را به آن‌ها بازگرداند.

همچنین دولت دوحه اعلام کرده است در دادخواست خود به دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست شده است درباره این اقدامات جبران خسارت شود. با این حال، در بیانیه قطر درباره مبلغ این خسارت جزئیاتی منتشر نشده است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.