| کد خبر: 142056 |

ضرورت راه‌اندازی تورهای صنعتی بین ایران و استرالیا

معاون سفیر استرالیا در ایران با حضور در اتاق اردبیل با حسین پیرموذن رئیس این اتاق و عضو هیات رئیسه اتاق ایران دیدار کرد. پیرموذن در این دیدار گفت: بستر و زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با استرالیا در اردبیل مهیاست.

تین نیوز

معاون سفیر استرالیا در ایران با حضور در اتاق اردبیل با حسین پیرموذن رئیس این اتاق و عضو هیات رئیسه اتاق ایران دیدار کرد. پیرموذن در این دیدار گفت: بستر و زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با استرالیا در اردبیل مهیاست.

 رئیس اتاق اردبیل اظهار کرد: تحریم در سال‌های گذشته باعث شد تا ایران در حوزه صنعت و نوسازی ماشین‌آلات بخش کشاورزی و صنایع غذایی با برخی نارسایی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها روبه‌رو شود. وی گفت: دولت در سال جاری بودجه مناسبی را برای نوسازی تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات صنایع غذایی گذاشته است که در این زمینه می‌توان از تجربیات استرالیا بهره‌مند شد. پیرموذن ضرورت راه‌اندازی تورهای صنعتی بین تجار دو کشور را یادآور شد و اظهار کرد: راه‌اندازی این تور فرصت خوبی را برای واحدهای کوچک و متوسط فراهم می‌آورد تا با حجم سرمایه‌گذاری بالا کار کرده و همکاری‌های مشترکی را انجام دهند. وی در این راستا تصریح کرد: اتاق اردبیل آمادگی اعزام هیات تجاری به استرالیا را دارد و مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز در اردبیل در حال اجرا است.

 

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بعد از برجام هیات تجاری استرالیا به ایران سفر کرد ولی متاسفانه حجم تجارت بین دو کشور پایین است به‌طوری که در سال ۲۰۰۰ آمار صادرات و واردات دو کشور یک میلیارد دلار بود ولی تخمین می‌زنیم روابط تجاری دو کشور در سال گذشته کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار باشد. وی با بیان اینکه ایران در منطقه پرتلاطم خاورمیانه بهترین کشور از نظر امنیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری است، افزود: باید ارتباطات تجاری دو کشور افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه ایران در دهه 1990 شریک اول تجاری استرالیا در خاورمیانه بود، اضافه کرد: دفتر تجاری استرالیا در تهران (آسترید) در سال ۲۰۱۰ به دنبال تشدید تحریم علیه ایران تعطیل شد ولی از سال ۲۰۱۶ مجددا این دفتر بازگشایی شد.

معاون سفیر استرالیا در ایران گفت: بعد از برجام روابط ایران با استرالیا در سطح عالی گسترش‌یافته و شاهد بهبود روابط تجاری و بازرگانی دو کشور هستیم. وی خاطرنشان کرد: در گذشته ایران شریک ممتاز تجاری استرالیا در خاورمیانه بود ولی در سال‌های اخیر به دلیل برخی تحریم‌ها روابط تجاری دو کشور کمرنگ شده بود که با انعقاد توافق برجام، روابط دو کشور رو به بهبود گذاشته است.

تیم پترسن ادامه داد: با توجه به حضور شرکت‌هایی نظیر توتال و ایرباس در عقد قرارداد با ایران برای توسعه تجاری، شرکت‌های استرالیا نیز ترغیب و تشویق شده‌اند تا در این زمینه به توسعه تجاری با ایران بپردازند. وی با استقبال از سفر یک هیات عالی‌رتبه از اردبیل به استرالیا برای دیدار با تجار، بازرگانان و صنعتگران کشور استرالیا بیان کرد: به دنبال سفر این هیات، به‌صورت متقابل از کشور استرالیا نیز هیات‌هایی به ایران سفر می‌کنند تا شاهد توسعه روابط بین دو کشور باشیم.

 

منبع: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.