| کد خبر: 128357 |

سنگاپور برای سومین بار نخستین پایتخت دریایی جهان شناخته شد

تین نیوز

شهر سنگاپور برای سومین بار به عنوان نخستین پایتخت دریایی جهان شناخته شد.

به گزارش ایرنا، شرکت تحقیقاتی نروژی 'منون' که هر سال برترین پایتخت های دریایی جهان را براساس شاخص های متعدد اقتصادی رتبه بندی می کند، در گزارش سال 2017 خود، سنگاپور را با بالاترین امتیاز در جذب و رقابت در سه شاخص حمل و نقل دریایی، بنادر و لجستیک و پشتیبانی در صدر رتبه بندی خود قرار داد.

سنگاپور که در دو سال 2012 و 2015 میلادی نیز رتبه نخست پایتخت های دریایی جهان را کسب کرده بود، براساس برنامه ملی توسعه صنایع دریایی، روند ارتقای شاخص های سه گانه اعلام شده را تا سال 2022 به صورت مستمر مورد پیگیری قرار می دهد.

این گزارش توسط شرکت نروژی 'منون' که اطلاعات و وضعیت فعالیت های اقتصادی دریایی را در جهان رصد می کند، روز چهارشنبه در کنفرانس بین المللی دریایی در سنگاپور منتشر شد.

براین اساس، سنگاپور همچنین در شاخص فنآوری های دریایی رتبه دوم جهان و در شاخص های مالی و قانونی رتبه چهارم را کسب کرد.

طبق گزارش 'منون 2017'، شهرهای هامبورگ ( آلمان)، اسلو ( نروژ)، شانگهای (چین) و لندن ( انگلیس) به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم پایتخت های دریایی جهان را به خود اختصاص دادند.

گزارش سالانه شرکت منون براساس بررسی وضعیت 24 شاخص عینی صنایع دریانوردی و همچنین نتایج نظرسنجی های به عمل آمده از 250 کارشناس حقیقی و حقوقی دراین عرصه،در سراسر جهان تهیه و ارائه می شود.

سنگاپور یکی از شلوغ ترین بنادر جهان است که در سال 2016 با افزایش تناژ 6.3 درصدی حمل و نقل کالا از طریق دریا روبه رو بوده است.

این شهر یکی از بنادر قدیمی در منطقه آسیای جنوب شرقی است که با 600 بندر در نقاط مختلف کره زمین در 123کشور دنیا ارتباط دارد و همچنین شلوغ ترین بندر دنیا در زمینه حجم کل مواد حمل شده است.

بندر سنگاپور یک چهارم کل کانتینرهای حمل شده در جهان را تحت پوشش خود قرار داده و شلوغ ترین بندر کانتینری جهان محسوب می شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.