| کد خبر: 12348 |

پرواز آزمایشی اولین هواپیمای هوندا

تین نیوز | شرکت هواپیمایی هوندا از پرواز اولین محصول خود موسوم به هونداجت در آسمان خبر داد.
 
 این پرواز روز جمعه (ششم تیر) در مقر هونداجت در فرودگاه بین‌المللی پیدمونت تراید گرینزبورو در کارولینای شمالی انجام شد.
 
پرواز آزمایشی مذکور، گام دیگری برای اخذ گواهینامه این هواپیمای جت اجرایی در آستانه ورود برنامه ریزی شده آن به خدمت در سال آینده بود.
 
پرواز اولیه تحت فرماندهی وارن گولد، خلبان آزمایشی هوندا انجام شد که 84 دقیقه طول کشید و طی آن هواپیما به ارتفاع 4700 متری (15 هزار و 500 پا) و سرعت 644 کیلومتر بر ساعت (348 گره) دست یافت.
 
در این پرواز، خلبان آزمایشات سرعت بالا و پایین را برای سیستمهای کنترل، آویونیک، ارابه فرود، فلپ‌ها، ترمزهای سرعت و دیگر سیستمها انجام دادند.
 
هواپیمای هونداجت که به عنوان «سریع‌ترین، بی‌صداترین و کم مصرف‌ترین جت دارای بلندترین پرواز در گروه خود معرفی شده، اولین نمایش حضور هوندا در صنعت هواپیماسازی و همچنین بازگشت شرکت جنرال الکتریک به حوزه تولید موتور جت اجرایی محسوب می‌شود.
 
بدنه سبک کامپوزیت کربنی هونداجت تا پنج نفر را در خود جا داده، طول بال آن 12.15 متر و طول کلی هواپیما 12.7 متر است. همچنین سرعت پرواز این هواپیما 778 کیلومتر بر ساعت و برد آن 2593 کیلومتر است.
 
به گفته شرکت هوندا، موتورهای جت توربوفن روی بال HF120 هوندا جنرال الکتریک در کنار طراحی جریان خطی بال و بدنه کامپوزیتی هواپیما به کاهش حرکت ایرودینامیکی، ایجاد بهره‌وری بیشتر، بهبود اقتصاد سوخت، صدای کمتر در درون و بیرون کابین و فضای داخلی بیشتر منجر شده است.
 
این هواپیما برای پرواز تک خلبان گواهینامه داشته و دارای عرشه پرواز شیشه‌ای جدید با سیستم اویونیک سفارشی گارمین G3000 است.
 
شرکت هوندا قصد دارد به محض دریافت گواهینامه، تولید هواپیما را برای بازارهای اروپا و آمریکای شمالی آغاز کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.