| کد خبر: 225384 |

ضرورت حضور مستمر و بلندمدت بخش خصوصی در بنادر

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتــاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشــاورزی ایران گفت: برای اینکه بنادر کشور بیش از گذشته فعال شود؛ بخش خصوصی می‌تواند اثر قابل توجهی در این حوزه داشته باشد.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتــاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشــاورزی ایران گفت: برای اینکه بنادر کشور بیش از گذشته فعال شود؛ بخش خصوصی می‌تواند اثر قابل توجهی در این حوزه داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی محمدمیرزاییان با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید بــه ظرفیت‌های اقتصادی مغفول در بنادر توجه ویژه داشته باشد، اظهار داشت: بنادر کشور زمانی به رشد و پیشرفت هدف‌گذاری شده می‌رسند که بخش خصوصی حضور مستمر، بلندمدت و نتیجه‌بخش در بنادر و پسکرانه بنادر داشته باشد.

وى در رابطه با جذب بهتر و بیشتر سرمایه‌گذاران در بنادر کشور، عنوان کرد: ســرمایه‌گذاری در بنــادر و خارج از آن روند مشــخصی دارد، هر چند که شــرایط در بنادر، مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و مواردی از این دست با سایر نقاط متفاوت است.

نایب رییس کمیسـیون صادرات غیرنفتی اتــاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشــاورزی ایران افزود: به منظور فعالیت هرچه بهتر در حوزه سرمایه‌گذاری نیازمند ثبات در اقتصاد هستیم.

محمدمیرزاییان با اشاره به غیرقابل پیش‌بینی بودن اقتصاد در ایران به عنوان یک چالش برای ســرمایه‌گذاران، گفت: باید بیش از هر مسیٔله دیگری به سرمایه‌گذاری طولانی مدت در اقتصاد کشور توجه شود و این امر مستلزم ایجاد شرایط مناسب برای حضور مستمر و بلندمدت فعالان اقتصادی در بنادر است.

وى افزود: نکته دیگری که باید مدنظر قرار گیرد این است که زمینه و فضای سرمایه‌گذاری در کشورهای توسعه یافته به خوبی می‌دانند که باید در چه بخش‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتــاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشــاورزی ایران تأکید کرد: نکته بسیار مهمى که باید در بنادر کشــور مدنظر قرار گیرد؛ این است که به ظرفیت‌های اقتصادی مغفول توجه شود و مانع از انجام فعالیت‌های موازی یا همان فعالیت‌هایی شد که پیش از این، ظرفیت‌های آنها کامل شده است.

محمدمیرزاییان در رابطه با همکاری و مشــارکت هرچه بهتر و بیشتر بخش خصوصى و سازمان بنادر و دریانوردی، عنوان کرد: ضرورت دارد سازمان بنادر  بر حسب نیازهای کشور، زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بنادر را مشخص کند و ضمن فراهم کردن شرایط برای حضور بخش خصوصی و فعالان اقتصادی زمینه‌ساز مشارکت و همکاری با بخش غیردولتی شود.

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتــاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشــاورزی ایران افزود: مهم‌ترین اصل در ســرمایه‌گذاری؛ انتفاع است و اگر قصد داریم سرعت پروژه‌های سرمایه‌ای در کشــور و به ویژه بنادر را با سرعت و قدرت بیشتری پیش ببریم به طور حتم نیازمند آن هستیم که به منافع سرمایه‌گذاران و به ویژه بخش خصوصی توجه بسیاری داشته باشیم و حمایت‌های حاکمیتی لازم را در دستور کار قرار دهیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.