| کد خبر: 257883 |

حکم دیوان عدالت اداری:

◄ شرکت راه آهن حق ایجاد محدودیت با قطع دسترسی به سامانه صدور بارنامه را ندارد

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته اعلام کرد: دستور توقف هرگونه اقدام به قطع دسترسی شرکت های بدهکار به سیستم صدور بارنامه راه آهن صادر شده است.

تین نیوز

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته اعلام کرد: دستور توقف هرگونه اقدام به قطع دسترسی شرکت های بدهکار به سیستم صدور بارنامه راه آهن صادر شده است.

به گزارش تین نیوز، در نامه ای که به امضای سبحان نظری دبیر این انجمن رسیده ، خطاب به مدیران عامل شرکت های عضو انجمن آمده است: به استحضار می رساند، حسب شکایت انجمن علیه شرکت راه آهن در دیوان عدالت اداری به خواسته ابطال مصوبه مربوط به اخذ جریمه تاخیر پرداخت حق دسترسی به شبکه ریلی و محدودیت های ایجاد شده برای شرکت های فعال باری، در نهایت در گام اول به موجب دستور موقت صادره از شعبه 3 دیوان عدالت اداری به شماره ... مورخ 31 خرداد ماه امسال، دستور توقف هرگونه اقدام مربوط به قطع دسترسی شرکت های بدهکار به سیستم صدور بارنامه صادر شده است.

در ادامه این نامه تاکید شده است: این بدان معناست که چنانچه شرکت های حمل بار از پرداخت جریمه تاخیر اعلامی شرکت راه آهن خودداری نمایند شرکت راه آهن حق ایجاد محدودیت با قطع دسترسی به سامانه صدور بارنامه را ندارد، بنابراین توصیه می شود از هرگونه پرداخت خسارت تاخیر یا هرگونه اقدام یا تعهدی برای تادیه تاخیر خودداری فرمایید. شایان ذکر است در گام دوم و در ادامه شکایت حاضر، موضوع ابطال اصل مصوبه شرکت راه آهن در خصوص اخذ جریمه تاخیر،  در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در دست رسیدگی می باشد.

به گزارش تین نیوز،  اقدام شرکت راه آهن به قطع دسترسی شرکت های ریلی به سامانه صدور بارنامه به دنبال آن صورت گرفت که مدیرعامل راه‌ آهن سال گذشته با اشاره به تاخیر چند ماهه برخی شرکت‌ های حمل و نقل ریلی در پرداخت مطالبات راه‌ آهن در وقت مقرر، گفته بود: از همین مطالبات است که حقوق و هزینه‌ های مختلف فنی، زیربنایی، ناوگان و حقوق و دستمزد پرسنل و ... راه آهن تامین می‌ شود و چنانچه مبلغی هم باقی بماند، جزو بیت‌ المال خواهد بود.

سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌ آهن در دیدار با معاون، مدیران و روسای گروه بخش معاونت بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن که 25 مرداد ماه  سال گذشته برگزار شد، تاکید کرده بود: وصول مطالبات راه‌ آهن از شرکت‌ های حمل و نقل ریلی باید یکپارچه سازی و به گونه‌ ای اقدام شود که تمامی شرکت‌ ها در مهلت زمان تعیین شده، مطالبات را پرداخت نمایند.

به گزارش تین نیوز، بخشی از مطالبات راه آهن از شرکت های ریلی مربوط به حق دسترسی به ریل است که شرکت های ریلی هم  بر این باورند که راه آهن طبق قانون می تواند نسبت به دریافت مطالبات خود اقدام کند و شرکت های ریلی هم قطعا ملزم به پرداخت این مطالبات هستند اما اولا در قانون حق دسترسی به ریل تصریح شده که تعرفه ها باید طوری تعیین شود که نه تنها شرایط برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی فراهم گردد بلکه مشوق بخش خصوصی هم باشد ثانیا پرداخت مطالباتی که بخشی از آن مطالبات انباشته شده از سال های گذشته بوده، در مدت کوتاه از توان شرکت های ریلی خارج است.

اما شرکت راه آهن روش های قهری را باشرکت های ریلی در پیش گرفت و با فشار مضاعف بر شرکت های ریلی از جمله قطع مکرر سیستم صدور بارنامه های شرکت های ریلی که هم به شرکت ها و هم به خود راه آهن ضرر وارد می کرد نسبت به دریافت مطالبات خود اقدام کرد در حالی که می توانست با روش های تعاملی و تعیین مدت زمانی که شرکت های ریلی بتوانند از پس پرداخت بدهی های خود برآیند به طوری که فعالیت های روزمره شان با مشکل مواجه نشود، نسبت به دریافت این مطالبات اقدام کند.

نامه انجمن ریلی در مورد راه آهن

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    دستور موقت در مواردی صادر می شود که باعث ایجاد ضرر غیر قابل جبران عدم توقف آن فعل شود وقتی برای این ضرر ، از طریق مالی قابل جبران می باشد و در نتیجه قابل جبران می باشد شما چه جوری دستور موقت گرفتی؟

  • یک حمل و نقلی 1 0

    چه جالب! خوبه بخش خصوص اینقدر جدی پیگیر مشکلات و مزاحمت‌هایی هست که دستگاه های دولتی در سر راه آنها ایجاد می‌کنند.

  • ناشناس 0 0

    چه جالب! مگر راه آهن کار خلاف هم می‌کند؟

  • الهه 0 0

    مطلب جالبی بود

  • ف 1 0

    چه جالب. انجمن چه پیگیری خوبی کرده

  • غلام 0 0

    همه این مطالب جالب رو یک نفر نوشته