| کد خبر: 245860 |

◄ صالحی: شرکت‌ های ریلی در مهلت مقرر، مطالبات راه آهن را پرداخت کنند

وصول مطالبات راه‌ آهن از شرکت‌ های حمل و نقل ریلی باید یکپارچه سازی و به گونه‌ ای اقدام شود که تمامی شرکت‌ ها در مهلت زمان تعیین شده، مطالبات را پرداخت نمایند.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌ آهن اخیرا با اشاره به تاخیر چند ماهه برخی شرکت‌ های حمل و نقل ریلی در پرداخت مطالبات راه‌ آهن در وقت مقرر، گفت: از همین مطالبات است که حقوق و هزینه‌ های مختلف فنی، زیربنایی، ناوگان و حقوق و دستمزد پرسنل و ... راه آهن تامین می‌ شود و چنانچه مبلغی هم باقی بماند، جزو بیت‌ المال خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌ آهن در دیدار با معاون، مدیران و روسای گروه بخش معاونت بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن که 25 مرداد ماه برگزار شد، تاکید کرد: وصول مطالبات راه‌ آهن از شرکت‌ های حمل و نقل ریلی باید یکپارچه سازی و به گونه‌ ای اقدام شود که تمامی شرکت‌ ها در مهلت زمان تعیین شده، مطالبات را پرداخت نمایند.

 این اظهارات راه آهن در حالی مطرح می شود که شرکت های حمل ونقلی مطالبات زیادی از راه آهن دارند. یکی از کاربران تین نیوز در این مورد در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری، نوشت: آنچه به خود نمی پسندی به دیگران مپسند.

وی افزود: راه آهن مبالغ هنگفتی به موجران لکوموتیو (غیر دولتی) بدهکار است چنانچه لکوموتیوها از سیر خارج شده اند و مبالغ هنگفت دیگری به پیمانکاران تعمیرات بدهکار است، چنانچه ضریب آماده به کاری لکوموتیوها به شدت پایین آمده است.

این کاربر عنوان کرد: راه آهن از آن طرف بر شرکت های حمل و نقل فشار می آورد که طلبشان بابت حق دسترسی را زود و تند و سریع بپردازند وگرنه جریمه می شوند و سیستم صدور بارنامه بر روی آنها بسته می شود.

وی گفت: همان که از طلبکارانش انتظار صبر و تحمل دارد، بر بدهکاران چنین سخت می گیرد. این راه و رسم خوبی در دنیای کاسبی نیست.بر خلاف آموزه بزرگان است. اگر از طلبکاران نمی پسندی که برای دریافت مطالباتشان به آب و آتش بزنند و به عالم و آدم متوسل شوند و جار و جنجال راه بیندازند، این شرکت هم با بدهکاران مدارا کند و شاخ و شانه نکشد.

او تاکید کرد: هم آن طلبکاران و هم این بدهکاران در یک انجمن صنفی جمع هستند و راه تعامل با آنها باز است. با یک قلم رنجه می توان طلب ها را با بدهی ها تهاتر کرد. بعید است آن انجمن همکاری نکند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 1

    مثلا بد نیست انجمن صنفی که الحمدلله همه جا مدعی است پا پیش بگذارد برای تهاتر