| کد خبر: 60945 |

بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به شرکت‌های هواپیمایی

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از بدهی 500 میلیارد تومانی دولت به شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و گفت: ناوگان هوایی سوپرجت روسیه هنوز امتحان خود را برای خرید پس نداده است.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به اینکه میزان بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور حدود 400 میلیارد تومان است، گفت: این میزان بدهی در حال حاضر افزایش یافته و شرکت‌های هواپیمایی با قسط‌بندی سعی می‌کنند این بدهی‌ها را پرداخت کنند.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: اختلاف‌ نظری بین ایرلاین‌ها و شرکت فرودگاه‌ها درباره تعرفه خدمات فرودگاهی وجود داشت که با پادرمیانی وزیر راه این مشکل رفع و هم‌اکنون توسط ایرلاین‌ها به تدریج پرداخت می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر دولت نیز حدود 500 میلیارد تومان به دلیل پروازهای تکلیفی که از سوی شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته بود بدهکار است.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: طی چهار سال گذشته دولت چندین پرواز تکلیفی و خارج از محدوده داشت که باعث شده زیان‌های فراوانی به شرکت‌های هواپیمایی وارد شود بنابراین دولت باید هر چه سریع‌تر این بدهی‌های خود را پرداخت کند.
 
اسعدی سامانی در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید در سال سوم این برنامه انجام می‌شد ولی متأسفانه تا به امروز انجام نشده است.
 
وی یادآور شد: با وجود آنکه در سال آخر این برنامه هستیم و با وجود مصوبه شورای عالی هواپیمایی هنوز سازمان هواپیمایی کشور این قانون را اجرا نکرده است.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد: طبق قانون مصوبه مجلس نیز باید نرخ بلیت هواپیماها آزاد شود تا شرکت‌ هواپیمایی ناوگان خود را توسعه و کیفیت خدمات خود را افزایش دهند.
 
اسعدی سامانی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی به صورت موردی اقدام به نوسازی ناوگان و خرید هواپیماها با کشورهای مختلف در حال رایزنی هستند،‌ گفت: تحریم‌ها از سال 2016 به صورت قطعی برداشته می‌شود بنابراین خرید هواپیما که دارای پروسه طولانی است به زودی انجام نمی‌شود.
 
وی اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی در حال بررسی هستند و انشا‌ء‌الله گزینه مناسبی برای خرید انتخاب می‌شود.
 
اسعدی سامانی در ادامه به همکاری با کشور روسیه اشاره کرد و گفت: کشور روسیه دارای ناوگان هوایی زیادی نیست و تنها گزینه سوپرجت را ارائه کرده که این ناوگان هنوز امتحان خود را برای پرواز مناسب پس نداده است.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد: در حال بررسی کشورهای مختلف هستیم که بتوانند ناوگان هوایی مناسب‌تری را برای پروازهای باکیفیت‌تر ارائه کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید کرمانی 0 0

    پس از خیانت های مکرر در بکارگیری توپولف، انتونف، الیوشین و یاک حالا نوبت سوپر جت سوخو رسیده که مشتی خائن بدنبال خرید ان از روسیه و گرفتن پورسانت این قرار داد افتاده اند. کشور روسیه با پهنه بزرگ و وجود چند خط مهم هوایی اکنون حتی از یک هواپیمای سوخت خود در عرصه هواپیمای سیویل استفاده نکرده و اگر سری به فرودگاههای روسیل زده شود تنها بوئنگ و ایرباس و امبایر و بومباردیر را خواهید دید که متاسفانه دوستان به روسیه مسافرت و سوغاتی ایشان خبر عقد قرارداد سوخو است که امیدوارم بزرگان و پیشکسوتان این خطر را به مسئولین محترم گوشزد و از اجرای این پروژه خائنانه جلوگیری نمایند.

  • X۷۳۳ 0 0

    میگویند پول یارانه ها ماهیانه رقمی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان است اگر حساب کنیم یک فروند هواپیمای مسافربری نو ۶۰ میلیون دلار باشد(یعنی حدود ۱۰۰ میلیارد تومن) با پول یک ماه یارانه ها می توان ۳۰ فروند هواپیمای نو خریداری کرد و این به وام و صندوق توسعه ملی و سرمایه گذار خارجی و هیچ چیز دیگر هم ارتباطی ندارد دست بدست کنید برسد به دست رئیس محترم جمهور بلکه هر ماه به مردم قول بدهند با پول یارانه ها یک پروژه زود بازده عمرانی - زیرساختی - اشتغالی راه بیاندازند و یارانه ها را بهتر مدیریت کنند

  • حسین 0 0

    آقا مجید به زودی سوخو۱۰۰ را در «آسمان» خواهی دید! در ایران!

  • یک همکار فرودگاهی 0 0

    شرکت فرودگاههای کشور هیچ ردیف بودجه ای از طرف دولت ندارد و تنها منبع درامد آن همین مبالغییست که مطابق قانون مصوب مجلس شرکتهای هواپیمایی بابت خدماتی که از آن دریافت می کنند باید به آن بپردازند در حالیکه اگر این وجوه دریافت نشود عملا ارائه خدمات توسط شرکت فرودگاهها مختل میشود چرا که این شرکت برای ارائه این خدمات که شامل طیف گسترده ای از وظایف و خدماتست نیاز به اعتبار دارد گزیده ای از این خدمات شامل بروز نگهداری و خرید دستگهای ناوبری فروگاهها و بهسازی سطوح پروازی فرودگاهها وهمچنین ارائه سرویسهای پروازی مختلف مثل سرویس ترافیک هوایی میباشد که انجام درست و بموقع آنها نقش اصلی را در سلامت و ایمنی پروازها ایفا میکند و هر یک هزینه های بسیار سنگینی بر شرکت فرودگاهها تحمیل میکنند حال اگر شرکتهای هواپیمایی بدهی خود را نپردازند شرکت فرودگاهها چگونه باید هزینه های خود را تامین کند و ایمنی پروازها تضمین و تامین گردد ضمن اینکه مجلس قانونی را مصوب کرده که شرکتهای هواپیمایی باید از محل فروش بلیط هواپیماها درصدی را بابت تضمین تامین این بودجه بموقع به شرکت فرودگاهها پرداخت کنند این در حالیست که شرکتها این مبلغ را در بلیط از مسافران اخذ میکنند اما آنرا هم به موقع پرداخت نمیکنند و صرفا توقع استفاده مجانی از خدمات را دارند که بنا بر محدودیتهای مالی امکانپذیر نمیباشد. مقصر اصلی در این مقوله سودجویی و کم گذاشتن شرکتهای هواپیماییست که با لابی های قدرتمند خود سعی در عدم پرداخت بدیهای قانونی خود و در نتیجه مختل کردن جریان ایمنی هوایی را دارند. شرکت فرودگاهها جهت تسهیل در پرداخت این بدهیها تاکنون همکاری بسیاری با شرکتهای هواپیمایی نموده اما هر بار آنها قول و قرارهای موجود را زیر پا گذاشته و با اتلاف وقت از پرداخت بدهی های خود شانی خالی کرده اند. خاطر نشان میشود اکنون با توجه به قیمت بلیط هواپیماها شرکتهای بزرگ هواپیمایی در وضعیت مالی بسیار مطلوبی به سر میبرند و شایسته نیست با شانه خالی کردن از پرداخت بدهیهای خود در روند انجام خدمات و وظایف شرکت فرودگاهها و ایمنی هوانوردی اخلال ایجاد نمایند.