| کد خبر: 261454 |

◄ تونل تنگ زاغ یا تونل مرگ؟ + تصاویر

هنوز تعدادی از رانندگان ناوگان عمومی و شخصی نسبت به رعایت نکات ایمنی در تونل ها از جمله تونل تنگه زاغ هرمزگان بی توجه هستند.

تین نیوز

با وجود آنکه در تونل ها راه گریزی وجود ندارد و احتمال شدت حوادث رانندگی در این مکان ها زیاد است، اما بر اساس آن چه یک راننده کامیون می گویند، هنوز تعدادی از رانندگان ناوگان عمومی و شخصی نسبت به رعایت نکات ایمنی در تونل ها از جمله تونل تنگه زاغ هرمزگان بی توجه هستند.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که تنها مدت زمان اندکی از وقوع یک حادثه دلخراش در تونل تنگه زاغ هرمزگان می گذرد.

حادثه ای که بیش از یک ماه پیش  و در بامداد روز یکم مرداد ماه امسال رخ داد و طی آن تانکر حامل سوخت در تونل تنگه زاغ هرمزگان دچار آتش سوزی شد.

در  این حادثه دو دستگاه تریلی کشنده و تانکر حامل بنزین که در یک مسیر در حرکت بودند با یکدیگر برخورد کردند که خودروی حامل سوخت دچار حریق ش و متعاقب آن هشت خودرو آتش گرفتند. بر اساس آخرین آمار و اطلاعات حادثه تصادف و آتش سوزی تانکر در تونل تنگه زاغ ، در مجموع چهار فوتی و 2 مصدوم داشت.

به گفته فرزاد فرهادی راننده تریلی و سفیر فرهنگی پویش رانندگی ایمن، تغییر مسیر ناگهانی، انحراف به چپ، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو از اصلی ترین عوامل حادثه دلخراشی بود که مرداد ماه امسال در تونل تنگه زاغ رخ داد.

فرهادی به خبرنگار ما گفت:  در تحلیل و بررسی این حادثه می توان به این اشاره کرد که اگر راننده تانکر سوخت مبادرت به تغییر مسیر ناگهانی نمی کرد و همچنین اگر راننده تریلی کمپرسی با سرعت مطمئنه در داخل تونل حرکت می کرد می توانست از برخورد با تانکر سوخت جلوگیری کند.

او افزود: ولی بارها شاهد این هستیم که برخی رانندگان وسایل نقلیه بدون در نظر گرفتن شرایط تونل ها که دارای دید محدود است نکات ایمنی را رعایت نمی کنند و در نهایت منجر به حادثه می شوند و چون در تونل ها راه گریزی وجود ندارد تا نیروهای امدادی و اورژانس به محل حادثه برسند عمق حادثه چندین برابر می شود.

وی به رانندگان توصیه کرد تمام موارد و نکات ایمنی را درحین عبور از تونل ها را رعایت کنند تایگر شاهد این گونه حوادث دلخراش نباشیم.

به گزارش تین نیوز، اگرچه رعایت نکات ایمنی در رانندگی از واجبات است و به کاهش حوادث منجر می شود اما در برخی موارد مشکلات جاده ها نیز در وقوع یا شدت تصادفات جاده ای نقش دارد به طوری که در زمان  حادثه آتش سوزی تانکر در تونل تنگه زاغ برخی رانندگان کامیون اذعان کردند که در بخش انتهایی تونل تنگ زاغ به علت زیرساخت معیوب در چند قطعه موج هایی از همان روزهای ابتدایی ایجاد شده که ناخود آگاه هر خودرویی را دچار انحراف از مسیر می کند.

به گفته آنان همچنین نیمی از سیستم روشنایی تونل تنگ زاغ در اکثر مواقع فاقد کارایی و خاموش است و این تونل فاقد سیستم فعال اطفای حریق سقفی و یا جعبه F آتش نشانی برای زمان های اضطراری همچون حادثه  چند روز گذشته بوده است.

کامیون کمپرسی سوخته در تونل تنگه زاغ
کمپرسی سوخته در آتش سوزی تونل تنگه زاغ
کامیون تانکر سوخته در تونل تنگه زاغ
تانکر سوختی که در تونل تنگه زاغ آتش گرفت

 

کامیون کمپرسی سوخته در تونل تنگه زاغ

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدچگینی 4 0

    کارشناسان محترم جاده ای دلیل تصادف تونل تنگ زاغ وجود یک دست اندازیبزرگ در تونل بود که باعث تصادف شد

  • هرمز 2 0

    متاسفانه در حال حاضر هم خط کشی نداره ،که می‌تونه باعث بروز ثانحه دیگه بشه