| کد خبر: 190801 |

◄ پلیس راهور؛ مجری طرح مصوب شهرداری برای کنترل آلودگی هوا

از اول تیرماه امسال اجرای طرح زوج یا فرد در تهران پایان یافت و طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» جایگزین آن شد.

تین نیوز

به‌دنبال آغاز اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا به جای طرح زوج و فرد سابق، برخی رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد جزئیات این طرح به سراغ مقامات پلیس راهور رفته و خبرهایی را از قول آنان در این مورد منتشر کردند.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که یک کارشناس حمل‌ونقل این اقدام رسانه‌ها را آغازی برای تداخل وظایف سازمان‌ها دانسته و در مورد نقش رسانه‌ها در تداخل وظایف سازمان‌ها، در کانال تلگرامی خود نوشت: هنگامی که رسانه‌ای از پلیس راهور در مورد جایگزینی طرح کنترل آلودگی هوا (low emission zone) با طرح زوج و فرد می‌پرسد یا سوالات مشابه، انحراف آغاز می‌شود.

مهرداد تقی‌زاده تاکید کرد: پلیس متخصص حمل‌و‌نقل و ترافیک و آلودگی هوا نیست، پاسخ این سؤال را باید شهرداری بدهد که هم متخصصان حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست دارد و هم مدل‌های مختلف شبیه‌سازی ترافیک در سطح میکرو و ماکرو و هم متولی تهیه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر است.

معاون سابق حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی افزود: البته پلیس وظیفه‌ای دارد که خیلی اهمیت بالایی دارد و آن همکاری تنگاتنگ با شهرداری برای اجرای طرح‌های مصوب حمل‌ونقلی، نظارت میدانی بر اشکالات احتمالی و رفع آن و انعکاس اشکالات سیستمی به شهرداری، اعمال قانون و جلوگیری از تخلفات و خیلی وظایف سنگین و حساس دیگر.

وی گفت: پرسش سوال اشتباه از پلیس مثل آن است که از شهرداری سوال شود برای انجام وظایف فوق چه تعدادی مامور پلیس در چه رده‌هایی نیاز داریم و ...

تقی‌زاده با اشاره به لزوم توجه رسانه‌ها به این گونه مسایل و پرهیز از پرسیدن سؤال‌های اشتباه، خاطرنشان کرد: پلیس مجری طرح‌های شهرداری و وزارت راه و یک نهاد اجرائی و خدمتگزار است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس مصوبات، از اول تیرماه امسال اجرای طرح زوج یا فرد در تهران پایان یافت و طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» جایگزین آن شد.

در این طرح، در هر فصل (سه ماه)، خودروهای پلاک شهر تهران ۲۰ روز و خودروهای پلاک غیرتهران ۱۵ روز مجاز به تردد رایگان در محدوده دوم یا همان زوج یا فرد سابق هستند که زوج یا فرد بودن پلاک خودروها نیز در تعیین روزهای مجاز اثری ندارد و ملاک، صرفاً تعداد روزهای تردد است و این ۲۰ روز قابل انتقال به فصل دیگر نیست.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.