| کد خبر: 185478 |

◄ پرسش و پاسخ درباره راه‌‌اندازی BRT بین تهران و کرج

از شهرها شروع شد و چند سالی است در حمل‌ونقل برون‌شهری تا حومه‌ها نیز استفاده می‌شود.

تین نیوز

راه‌‌اندازی خط BRT بین تهران و کرج منافاتی با تقویت مترو و راه‌آهن در این مسیر ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، در کانال تلگرامی مدیریت حمل‌ونقل، متعلق به مهرداد تقی‌زاده دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی، ضمن درج پرسش و پاسخ‌های مطرح شده در مورد راه‌اندازی خط BRT بین تهران کرج در پاسخ به پرسشی که طی آن عنوان شده بود «در همین مسیر مترو است چرا به‌جای این کار  مترو را‌ تقویت‌ نکنیم؟» عنوان شده است: راه‌ندازی خط BRT بین تهران و کرج منافاتی با تقویت مترو و راه‌آهن در این مسیر ندارد.

در ادامه این مطلب تاکید شده است: اولاً راه‌آهن تهران کرج هم مسافر حومه‌ای جابه‌جا می‌کند، ثانیا به حدی تقاضای سفر در این مسیر بالاست که حتی اگر مترو و راه‌آهن و بی‌آرتی هم با ظرفیت بالایی فعال باشد، مشکل صرفاً تا حدی تخفیف پیدا می‌کند. ثالثا قبلاً که در شهرداری تهران  بودم، دنبال افزایش خط مترو تهران کرج و چند خطه شدن آن بودم که پاسخ شنیدم که این کار را از نظر عوارض طبیعی زمین، ابنیه  و فضای مورد نیاز امکان‌پذیر نیست.

 در این مطلب همچنین در پاسخ به این پرسش که از لحاظ مفهومی و آنچه در مورد بی‌آر‌تی می‌دانیم، این شیوه مربوط به حمل‌ونقل شهری است و کاربردی در حمل‌ونقل بین شهری ندارد، در  کشورهای دیگر هم صرفاً در شهرها اجرا شده با این اوصاف آیا فاصله تهران کرج، حمل شهری منظور می‌شود؟ یا باید در حمل بین‌شهری و در همه جا از بی‌آرتی استفاده کرد؟، خاطرنشان شده است: BRT از شهرها شروع شد و چند سالی است در حمل‌ونقل برون‌شهری تا حومه‌ها نیز استفاده می‌شود برای مثال در استانبول BRT برون‌شهری تا حومه استانبول می‌رود.

در این مطلب همچنین بیان شده است: حمل‌ونقل حومه‌ای اتوبوسی با در اختیار داشتن خط اختصاصی یک موضوع کاملاً رایج در بسیاری از کشورهاست و به سبب این‌که دنباله آن در شهر اقماری می‌تواند در بخش‌های مختلف شهر توزیع گردد و اتفاقاً بسیار اثربخش است،  و مجموعه شهری استانبول با جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر شباهت‌های زیادی با مجموعه شهری تهران-کرج دارد و مجموعه شهری استانبول با جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر شباهت های زیادی با مجموعه شهری تهران-کرج دارد.

در ادامه این مطلب عنوان شده است: خط BRT به طول ۵۰ کیلومتر در امتداد مهمترین اتوبان مجموعه شهری استانبول ملقب به E5 روزانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر را جابه‌جا می کند و هفت نوع سرویس با مبادی و مقاصد مختلف در طول این کریدور تعریف شده و بهره برداری می‌شود.

در این مطلب همچنین خاطرنشان شده است: مجموعه شهری استانبول مجموعه‌ای از شهرها و محله‌های در کنار هم و کاملاً مشابه مجموعه شهری تهران شامل شهرهای تهران کرج اسلامشهر ورامین و ... سفر در مجموعه شهری، سفر حومه است و در دسته‌بندی سفرهای بین‌شهری نمی‌گنجد.

بر اساس این مطلب استفاده از قطار حومه‌ای و همچنین BRT به شرط یکپارچگی با سیستم‌های درون‌شهری می‌تواند حمل‌ونقل پایدار در مجموعه شهری ایجاد  نماید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.