| کد خبر: 182774 |

◄ عدم شناخت از نحوه به‌کارگیری فناوری‌های جدید؛ مشکل صنعت آسفالت کشور

آسفالت بسته‌بندی شده به منظور لکه‌گیری اضطراری چاله‌ها در لایه‌های آسفالتی در طول فصل سرد سال استفاده می‌شود.

تین نیوز

عدم شناخت صحیح از نحوه به کارگیری فناوری‌های جدید و شتاب‌زدگی در مصرف آنها مشکلات متعددی را پیش‌روی صنعت آسفالت کشور قرار داده است.

به گزارش تین‌نیوز، پویان ایار کارشناس حمل‌ونقل  در شبکه‌های اجتماعی و به دنبال انتشار تصویر زیر بیان کرد و گفت: همان‌طور که در این تصویر می‌بینید متأسفانه از آسفالت بسته‌بندی شده به منظور لکه‌گیری سطح وسیعی از روسازی استفاده شده که کار اشتباهی است.

photo_2019-02-25_09-21-40

او تاکید کرد: طبق بندهای 1، 3 و 4 «راهنمای استفاده از آسفالت بسته‌بندی شده به منظور لکه‌گیری لایه‌های آسفالتی» که توسط بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین و با همکاری و توجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابلاغ شد، استفاده از آسفالت بسته‌بندی شده برای لکه‌گیری به این شکل مناسب نیست.

این کارشناس افزود: دلیل آن نیز این است که سطح لکه‌گیری شده در تصویر بالا، دارای مساحت قابل توجهی است و از طرفی قیمت بالای آسفالت بسته‌بندی شده مزایای این فناوری را تحت شعاع قرار می‌دهد.

 او اظهار کرد: در واقع آسفالت بسته‌بندی شده به منظور لکه‌گیری اضطراری چاله‌ها در لایه‌های آسفالتی در طول فصل سرد سال و زمانی که امکان تولید یا استفاده از سایر انواع مخلوط‌های آسفالتی مانند آسفالت سرد دپو شده یا آسفالت داغ کارخانه‌ای وجود ندارد، استفاده می‌شود.

ایار گفت: لازم است امکان‌سنجی استفاده از آسفالت بسته‌بندی شده قبل از مصرف انجام گیرد به طوری که به‌کارگیری آن از نظر فنی و اقتصادی قابل توجیه باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.