| کد خبر: 182769 |

◄ بایدهای اتصال استراتژیک چابهار- گوادر

پکن از سرمایه‌گذاری عربستان در کریدور اقتصادی مشترک با پاکستان استقبال کرد.

تین نیوز

در حالی‌که رسانه‌ها همزمان با سفر ولیعهد عربستان به پاکستان و اعلام آمادگی او در سرمایه‌گذاری در این کشور، از ابراز رضایت پکن از سرمایه‌گذاری عربستان در کریدور اقتصادی مشترک با پاکستان خبر داده‌اند، برخی کارشناسان حمل‌ونقل کشورمان بر ضرورت اتصال استراتژیک چابهار- گوادر تاکید کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، آن‌چنان که خبرگزاری تسنیم چند روز پیش گزارش داد: «چاو لی جیان» معاون اجرایی کریدور اقتصادی چین و پاکستان موسوم به سی‌پیک ضمن ابراز خرسندی از حضور عربستان در این پروژه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری و مشارکت دیگر کشورها مورد استقبال پکن قرار خواهد گرفت.

برخی کارشناسان ترانزیت و حمل‌ونقل‌ بین‌المللی به دنبال انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی،  عنوان کردند: اگر منافع اقتصادی ایران و پاکستان در پروژه‌های مکران و CPEC به هم گره نخورد و اتصال استراتژیک چابهار-گوادر محقق نشود، ورود هر خارجی به پروژه‌های عظیم کشور پاکستان، برای ایران تهدید‌آمیز خواهد بود و امنیت شرق کشور کماکان متزلزل خواهد ماند.

به گزارش تین‌نیوز، به گفته معاون اجرایی کریدور اقتصادی چین و پاکستان سی‌پیک یک بسته اقتصادی است که محدودیتی برای حضور دیگر کشورها ندارد و مسیر را برای مشارکت دیگر کشورها همواره کرده است.

جیان گفت: سی‌پیک اینک وارد دومین مرحله اجرایی خود شده است و پنج سال نخست که به تکمیل مقدمات اختصاص داشت به پایان رسیده است.

معاون اجرایی این پروژه تاکید کرد: راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی مهم‌ترین هدف فاز دوم سی‌پیک است که به زودی آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: تکمیل سی‌پیک می‌تواند آینده اقتصادی منطقه را متحول کند و باعث رونق اقتصادی تمام کشورهای مشارکت کننده شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.