| کد خبر: 173596 |

◄ استقبال سرد فعالان حمل‌ونقلی از جایگزینی ناوگان فرسوده با برندهای چینی

با تصمیم اخیر مبنی بر جایگزینی کامیون‌های چینی با کامیون‌های اروپایی ضربه سنگین و جبران ناپذیری به صنعت حمل‌ونقل وارد خواهد شد.

تین نیوز

چند روز پیش اعلام شد ناوگان چینی جایگزین ناوگان سوئدی در طرح نوسازی کامیون‌ها فرسوده شده و مراحل قانونی برای ورود کامیون چینی «KX» دانگ‌فنگ به جای کامیون‌های ولوو صورت گرفته است.

بیش‌تر بخوانید:

به گزارش تین‌نیوز، انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی با واکنش منفی رانندگان و کامیونداران مواجه شده است به طوری‌که آنان در این زمینه عنوان کرده‌اند: تجربه صنعت حمل‌ونقل نشان داده پس از ورود کامیون‌های چینی از سال ۱۳۸۴ به چرخه ناوگان کشور، به علت کیفیت و ایمنی بسیار پایین این خودروها، تصادفات بسیار سنگین به وقوع پیوسته و خسارات جانی و مالی بسیار زیادی به رانندگان و سایر افراد جامعه تحمیل شده است.

به اعتقاد آنان با تصمیم اخیر مبنی بر جایگزینی این کامیون‌ها با کامیون‌های اروپایی تحت عنوان طرح تعویض ناوگان فرسوده، ضربه سنگین و جبران ناپذیری به صنعت حمل‌ونقل وارد خواهد شد که تاوان آن‌ را رانندگان و مردم پرداخت می‌کنند نه وارد‌کنندگان این کامیون‌ها.

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در مورد تاثیر مونتاژ ناوگان چینی در ایران به‌جای ناوگان اروپایی بر فعالیت شرکت‌های خودروساز داخلی، معتقد است: این کار سود سرشاری برای شرکت‌های خودروساز داخلی به همراه دارد.

یوسف منتظری با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی نوشت: یکی دیگر از تاثیرات این اقدام، دریافت ارز دولتی(۴۳۰۰) برای واردات کشنده‌ها و فروش کشنده‌ها با ارز آزاد 15 هزار تومانی است.

وی گفت: همچنین واردات قطعات به صورت منفصله(CKD) که فقط با پرداخت ۳۵ درصد گمرکی در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد و به کامیوندار با احتساب 100 درصد گمرکی فروخته می‌شود از دیگر امتیازاتی است که نصیب خودروسان می‌شود.

این راننده افزود: در کنار این مزایا برای خودروسازان، کیفیت بسیار پایین کشنده‌های چینی و غیر قابل اطمینان بودن آنها چه در بحث فنی و چه در بحث ایمنی، عدم کارایی لازم در مسافت‌های طولانی و یافت نشدن قطعات و عدم ارایه خدمات این خودروها در سایر کشورها از جمله مشکلاتی است که با ورود این خودروها به کشور برای رانندگان و کامیونداران به وجود می‌آید.

این راننده تاکید کرد: مقرون به صرفه نبودن در طولانی مدت (خرابی‌های متعدد و مصرف سوخت بالا)، هزینه نگهداری بالا برای مالک به علت خرابی‌های متعدد و کارکرد نامتعادل و غیر قابل اطمینان در دمای منفی۲۰ درجه و بالای ۴۰ درجه نیز از دیگر مشکلاتی است که در صورت ورود این خودروها به ناوگان حمل‌ونقل بار جاده‌ای کشور گریبانگیر رانندگان می‌شود.

منتظری با بیان این‌که قیمت‌ این خودروها نیز به مراتب بالاتر از قیمت واقعی کشنده‌های اروپایی است، گفت: در بسیاری از کشورها، ورود این کشنده‌ها به علت ایمنی پایین و آلایندگی بالا نسبت به کشنده‌های اروپایی، ممنوع است و این خودروها فقط تا ایتالیا می‌توانند تردد کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا کوشکی 5 0

    جایگزین ماشین چینی به جای ماشین اروپایی اشتباه محض است ماشین چینی یعنی مرگ

  • مجتبی کیانی 4 0

    با سلام خدمت دوستان وآن صاحب منسابانی که در شهر پایتخت نشسته و با ماشینهای میلیاردی که از بهترین کارخانه های دنیا خریداری کرداند وسوار میشوند وحالا که نوبت به قشر بی کس راننده رسیده میگویند باید آشغالترین کامیون دنیا که در ایران میخواهد هم اشتغالزای کند هم چرخ اقتصاد را راه اندازی کند حل با این تفاصیر آیا این کار به ثمر میرسد تورا به خدا مسولین ذیربط قبول نکنید شرکتهافقط به فکر منفعت خودشان هستند نه جان یک فردی که میخواهد یک زن و دو فرزند کوچکش را اداره کند تو را بخدا قبول نفرمایید