| کد خبر: 169953 |

احمد کریمی:

◄ تعداد ناوگان فرسوده دلیل عدم توفیق در نوسازی

احمد کریمی، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با امیدوارکننده دانستن جلسه با وزیر راه و شهرسازی گفت: انصافا آقای آخوندی با سعه‌صدر به مباحث گوش دادند و با گرفتن پاسخ مناسب بابت ابهامات موجود، دستورات لازم را به آقای حسن‌نیا و سایر زیرمجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دادند تا حل مشکلات با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

تین نیوز

احمد کریمی، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با امیدوارکننده دانستن جلسه با وزیر راه و شهرسازی گفت: انصافا آقای آخوندی با سعه‌صدر به مباحث گوش دادند و با گرفتن پاسخ مناسب بابت ابهامات موجود، دستورات لازم را به آقای حسن‌نیا و سایر زیرمجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دادند تا حل مشکلات با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کریمی در حاشیه جلسه نمایندگان کامیون‌داران و انجمن‌های صنفی رانندگان صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با تاکید بر مثبت بودن این جلسات اظهار داشت: پس از دستور وزیر محترم راه و شهرسازی بابت تشکیل کارگروه، جلسات متعددی را تشکیل دادیم که این‌یک اتفاق مثبت است.

او افزود: در این جلسات بخش درون‌سازمانی آن‌که مربوط به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی بود به‌خوبی درحال انجام است و براساس اطلاعاتی که موجود است این مسئله هم در استان‌ها و هم در مرکز به‌عنوان متولی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کشور درحال پیگیری است.

کریمی گفت: در بحث فراسازمانی هم بحث مشکلاتی است که رانندگان و کامیون‌داران در این صنعت با سازمان تامین اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث تامین لاستیک و قطعات دارند که واقعا شرایط سختی را سپری می‌کنند.

دبیر کانون انجمن‌های صنعتی کامیون‌داران کشور ادامه داد: در جلسه با وزیر راه و شهرسازی، بررسی و مروری بر عملکرد کارگروه‌ها درگذشته صورت گرفت و توسط نمایندگان صنف گزارش داده شد. انصافا آقای دکتر آخوندی با سعه‌صدر به مباحث گوش‌داده و با گرفتن پاسخ مناسب بابت ابهامات موجود دستورات لازم را به معاون خودشان یعنی آقای حسن‌نیا و سایر زیرمجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دادند تا حل مشکلات با سرعت بیشتری انجام بگیرد. جلسه امیدوارکننده‌ای بود و امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته یک نتیجه خوب عاید رانندگان کشورمان شود.

کریمی با اشاره به بحث بیمه تکمیلی که یکی از مطالبات رانندگان بود و با مدیریت صورت گرفته قرار است بدون پرداخت هزینه رانندگان و خانواده‌شان شامل بیمه تکمیلی شوند، درخصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل گفت: درخصوص عرضه و تقاضا و همچنین نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جلساتی را با دکتر نوبخت و معاون ایشان دکتر عدل داشتیم که یک بحث تخصصی در سازمان برنامه‌وبودجه است. قرار شد که مفاد فرآیند نوسازی دراختیار انجمن‌ها و کانون‌های صنفی قرار بگیرد و با گرفتن نقطه نظرات و اعمال آنها این مسئله مدیریت شود.

او افزود: متاسفانه یکی از دلایل عدم موفقیت نوسازی ناوگان جاده‌ای بالا بودن تعداد ناوگان ما نسبت به بار موجود بوده است که این مسئله که فقط توسعه ناوگان را دنبال می‌کردیم باعث شده توفیقی در نوسازی نداشته باشیم. این رویه قرار است تغییر پیداکرده و هم‌زمان با موضوع توسعه، بحث جلوگیری از توسعه بی‌‌برنامه ناوگان هم مدنظر است که با ابلاغ بخشنامه و هماهنگی‌ها با مراجع ذی‌ربط این اتفاق خواهد افتاد.

دبیر کانون انجمن‌های صنعتی کامیون‌داران در این خصوص ادامه داد: ازلحاظ کیفی یکی از مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد و در جلسات متعددی هم آن را مطرح کردیم این است نوسازی بخشی از ناوگان چینی کشور است. متاسفانه در سال ۱۳۸۴ عمدتا دو شرکت خودروساز بحث نوسازی را به شکل توسعه ناوگان ایجاد کردند که یک کم‌لطفی از سوی دوستان بود. درحال‌حاضر خوشبختانه بحث توسعه ناوگان نبوده و تنها نوسازی با استفاده از ناوگان اروپایی در دستورکار است.

کریمی در ادامه با تاکید بر لزوم تغییر در ساختار حمل‌ونقل و اصلاح آن‌که وزیر راه و شهرسازی هم نگاه ویژه‌ای روی این موضوع دارند، گفت: در دنیا ساختار حمل‌ونقل به این شکل نیست  که در ایران وجود دارد.  درحال‌حاضر ما ۴۰۰ هزار ناوگان در بخش حمل‌ونقل به‌صورت فعال داریم که باید با یک مدیریت واحد اداره شوند.

دبیر کانون انجمن‌های صنعتی کامیون‌داران افزود: درگذشته یکسری سیاست‌های ناکارآمد در سازمان راهداری مشکلاتی را ایجاد کرد. یکی از این سیاست‌های غلط که درحال‌حاضر وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان درصدد اصلاح آن هستند، بحث افزایش تعداد شرکت‌های حمل‌ونقل بود. جایی که معتقد بودند هرچه این شرکت‌ها بیشتر باشد رقابت بیشتر خواهد شد درصورتی‌که این‌یک رقابت کاذب با سرمایه کامیون‌داران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.