| کد خبر: 251438 |

دی پی ورلد و مرسک وارد یک شراکت بلندمدت در بندر جبل علی شدند

تین نیوز

 دی پی ورلد یکی از بزرگترین ترمینال اپراتورهای بنادر کانتینری دنیا و خط کشتیرانی مرسک، ارائه دهنده خدمات حمل و نقل کانتینری و لجستیک در سطح جهانی، برای بهبود کارایی عملیاتی، ارتقای خدمات مشتریان و کربن زدایی از محیط زیست با یکدیگر همکاری میکنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، این مشارکت استراتژیک بلند مدت فرآیندهای جدیدی را برای بهبود بهره وری در عملیات کشتی ها در کنار اسکله ها ایجاد می کند که همگی منجر به سرعت بیشتر ارائه خدمات در بندر جبل علی (دبی - امارات متحده عربی) و کاهش مصرف سوخت می شود.

اینها در کنار ساز و کارهایی هستند که امکان مشاهده آنلاین وضعیت و پیشرفت انجام کارها را برای مشتریان خط کشتیرانی مرسک فراهم می آورد و به آنها این امکان را می دهد تا از اطلاعات لحظه ای ارائه شده توسط دی پی ورلد برای برنامه ریزی بهتر در زنجیره تامین خود و در نهایت کاهش انتشار کربن بهره ببرند. 

مرسک دو راه حل جدید را عرضه کرده است، اولی Maersk Accelerate نام دارد که یک سرویس ردیابی سریع است و دومی به Maersk Flex Hub شهرت دارد، که یک راه حل انعطاف پذیر برای مشتریانی که محموله های خود را از طریق بندر جبل علی جابجا می کنند، عرضه خواهد کرد.

بندر جبل علی یک دروازه بین المللی برای مبادله انواع کالا است و در موقعیت ایده آلی برای خدمت به کریدور تجاری دریایی شرق-غرب که به ۱۵۰ شهر در سراسر جهان متصل می شود، قرار دارد. 

کاهش انتشار کربن و آلاینده های زیست محیطی یک هدف مشترک برای مرسک و دی پی ورلد به عنوان اپراتور بندر جبل علی می باشد و به طور فزاینده ای مورد تقاضای مشتریان است که در قلب هر تصمیمی قرار می گیرند.

مرسک و دی پی ورلد به همکاری برای ایجاد راه حل های جدید انبارداری کالا و کانتینر برای ایجاد تجربه بهتر برای مشتریان در آینده ادامه خواهند داد.

در ژانویه ۲۰۲۲ دی پی ورلد وارد یک همکاری استراتژیک با مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller برای کشتیرانی بدون کربن شد. 

شرکت Mærsk Mc-Kinney Møller یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی است که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده تا تحقیقات و توسعه فشرده ای را برای یافتن راه های عملی برای کربن زدایی از صنعت دریانوردی جهانی انجام دهد.

کشتی رانی مرسک قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ با فناوری های جدید، کشتی های جدید و استفاده از سوخت های سبز ، تولید کربن در کل فعالیت های خود را به صفر برساند. 

دی پی ورلد نیز متعهد شده که تا سال ۲۰۴۰ به یک شرکت کربن خنثی (تعادل در انتشار و جذب کربن) و تا سال ۲۰۵۰ به یک شرکت کربن صفر تبدیل شود. 

سلطان احمد بن سلیم، رئیس و مدیر عامل گروه جهانی دی پی ورلد، در ماه نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد تا ۵۰۰ میلیون دلار برای کاهش حدود ۷۰۰ هزار تن انتشار گازهای گلخانه ای دی اکسید کربن طی پنج سال آینده سرمایه گذاری کند.

انتشار کربن نسبت به سال ۲۰۲۱، بیست درصد کاهش را نشان میدهد که نتیجه برقی کردن تجهیزات، سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و سوخت های جایگزین است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.