| کد خبر: 250352 |

نتیجه پیگیری رانندگان تاکسی‌ فرودگاه امام:

◄ تغییر محل جذب مسافر تاکسی‌ های اینترنتی فرودگاه امام

سرانجام پس از درخواست ها و پیگیری فراوان رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی، دو روز پیش خبر دستور دادستانی برای ممنوعیت ورود تاکسی های اینترنتی به شعاع 800 متری فرودگاه امام خمینی منتشر شد.

تین نیوز

سرانجام پس از درخواست ها و پیگیری فراوان رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی، دو روز پیش خبر دستور دادستانی برای ممنوعیت ورود تاکسی های اینترنتی به شعاع 800 متری  فرودگاه امام خمینی منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که تسنیم از قول سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نوشته است، دلیل این تصمیم، بروز برخی مشکلات برای رانندگان تاکسی فرودگاه امام بوده است.

چلندری در این زمینه گفت: در بازدید معاون دادستانی از فرودگاه امام (ره) مشکلات رانندگان تاکسی فرودگاه امام مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس با دستور معاون دادستانی، مکانی در شعاع 800 متری فرودگاه امام مشخص شده است تا رانندگان تاکسی اینترنتی تپسی و اسنپ از آن برای سرویس‌دهی به مسافران استفاده کنند.

چلندری افزود:‌ نظر شهر فرودگاهی امام (ره) هم همین بود که مکانی برای رانندگان تاکسی‌ های اینترنتی تپسی و اسنپ مشخص شود تا مانع فعالیت رانندگان تاکسی فرودگاه نشوند که ساعت‌ ها در نوبت برای انجام یک سرویس هستند.

پس از انتشار این خبر و واکنش هایی که به آن صورت گرفت، روز یکشنبه چهارم دی ماه خبر دیگری در رسانه ها منتشر و طی آن از قول سعید چلندری تاکید شد: ممنوعیتی برای ورود تاکسی‌ های اینترنتی به فرودگاه امام وجود ندارد و فقط محل جذب مسافر تغییر کرده است.

بر اساس آنچه کجارو نوشته است، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی عنوان کرد: ممنوعیتی برای ورود تاکسی‌ های اینترنتی به فرودگاه امام خمینی وجود ندارد و این تاکسی ها می‌ توانند در مقابل پارکینگ شماره سه فرودگاه توقف داشته باشند و مسیر و پل ارتباطی هم از ترمینال تا پارکینگ فراهم است.
چلندری تاکید کرد: با توجه به اینکه در فرودگاه‌ های بین‌ المللی همانند کشورهای خارجی باید خدمات مطلوب و ایمن به مسافران ورودی و خروجی ارائه شود و از سوی دیگر در صورت شکایت مسافران به سرعت به مشکل آنها رسیدگی شود.

او اظهار کرد: بنابراین طبق دستور العمل تمامی فرودگاه‌ ها از توقف و پذیرش مسافرکش‌ های متفرقه در مقابل ترمینال جلوگیری شده و صرفا تاکسی‌ های اینترنتی درصورت درخواست جذب مسافر فعالیت خود را در پارکینگ ٣ انجام دهند.

وی گفت: مشکل هم از اینجایی شروع شد که مسافربرهای شخصی به بهانه پذیرش مسافر، مقابل ترمینال تجمع داشتند و خرید و فروش ارز می‌ کردند. مواردی از رفتارهای خلاف عرف رانندگان شخصی نیز از سوی مسافران گزارش شده است؛ از این قبیل رفتارها که اگر بار مسافر در خودرو جا می‌ ماند حتی اقدام به پس دادن بار نیز نداشتند.

چلندری گفت: مواردی وجود داشته که چندین بار خودروهای شخصی فضای فرودگاه را ملتهب کرده و با رانندگان تاکسی‌های فرودگاهی درگیر می‌شدند و چند گزارش از درگیری فیزیکی رانندگان تاکسی با مسافربرهای شخصی بارها گزارش شده است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: در نهایت در پی اعتراض تاکسی‌ های ویژه فرودگاه به دادسرای فرودگاه، این دادسرای به موضوع ورود کرد و معاون دادستان، دستور توقیف خودروی مسافربرهای شخصی را صادر کرد، اما درباره تاکسی های اینترنتی تصمیم جدیدی گرفته شد. بر این اساس تاکسی‌ های اینترنتی به فعالیت خود دورتر از مقابل ورودی ترمینال یک ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: این فضا جنب هتل فرودگاهی برای حضور تاکسی‌ های اینترنتی فراهم شده و مسافران می‌ توانند با استفاده از مسیر پل ارتباطی خود را به تاکسی‌ ها برسانند، تابلو هم نصب شده است.

او افزود: تاکسی‌ های اینترنتی همچنین می‌ توانند در پارکینگ فرودگاه تا ۱۵ دقیقه توقف رایگان داشته باشند و مسافران را پذیرش کنند، اما حق حضور مقابل ترمینال و دخالت در امور مسافری را ندارند، چراکه پلیس فرودگاه با آنها برخورد خواهد کرد.

چلندری تاکید کرد: در واقع با حکم رئیس دادسرای فرودگاه امام خمینی تجمع مسافربرهای متفرقه جلو ترمینال ممنوع شد. ما فعالیت‌ ها را محدود و مشروط و مسافربر شخصی را از محیط فرودگاه دور کرده‌ ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.