| کد خبر: 248045 |

فرودگاه سینسیناتی آمریکا، فرودگاهی که کوچک شد؛

◄ جمع آوری ترمینال های فرودگاه برای افزایش بهره وری

سال 2017 بود که شرکت هواپیمایی دلتا، بسیاری از پروازهای خود از فرودگاه سینسیناتی را به حالت تعلیق آورد و عملا یکی از اصلی ترین مراکز فعالیت خود را تعطیل کرد.

تین نیوز

سال 2017 بود که شرکت هواپیمایی دلتا ، بسیاری از پروازهای خود از فرودگاه بین المللی سینسیناتی را به حالت تعلیق آورد و عملا یکی از اصلی ترین مراکز فعالیت خود را تعطیل کرد.

این اقدام شرکت دلتا سبب کاهش محسوس پروازها در سینسیناتی شد، به شکلی که تعداد مسافرین جابجا شده در این فرودگاه ریزش محسوسی داشت.

دلتا ایرلاین

به جهت جلوگیری از زیان ده بودن این فرودگاه، مسئولین امر تصمیم به جمع آوری سه ترمینال از 5 ترمینال آن زمان فرودگاه گرفتند، به گونه ای که ظرفیت این فرودگاه از سال 2017 تا 2022 عملا کاهش پیدا کرده و در واقع فرودگاه بین المللی سینسیناتی کوچک شد.

تعریف کاربری جدید برای فرودگاه سینسیناتی

اما این پایان ماجرا نبود، در سال 2021، شرکت آمازون به مالکیت جف بیزوس رسما اعلام کرد که قصد دارد بزرگترین تاسیسات انبار و نگهداری کالای خود را در فرودگاه سینسیناتی بنا کند، پروژه ای که با افتتاح آن فرودگاه سینسیناتی مبدل به یکی از بزرگترین فرودگاه های باری در جهان خواهد شد.

فرودگاه سینسیناتی آمریکا
طرح توسعه فرودگاه سینسیناتی آمریکا

از طرف دیگر، این فرودگاه هم اکنون یکی از اصلی ترین مراکز فعالیت باری شرکت دی اچ ال (DHL) آلمان می باشد. همچنین، باند پروازی مخصوص پروازهای باری هم اکنون در حال آماده سازی می باشد.

درسی که می گیریم . . .

اجرای این قبیل طرح ها در مهد هوانوردی جهان، ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که به منظور اقتصادی کردن یک فرودگاه صرفا نباید روی طرح هایی همچون ساخت ترمینال های مسافری و یا توسعه سطوح پروازی مبادرت ورزید، بلکه می توان با تغییر کاربری و یا تعریف کاربری های جدید درآمدهای فرودگاه را افزایش داد.

فرودگاهی که تا دیروز در زمره فرودگاه های زیان ده قلمداد می شد، اکنون به عنوان یک مولد اقتصادی و محرک توسعه از آن یاد می شود و چه بسا تا سال های آتی افزایش مجدد ظرفیت جابجایی مسافر در آن نیز در دستور کار قرار گیرد.

لازم به ذکر است که هواپیمایی دلتا از تابستان امسال پروازها از سینسیناتی به مقصد پاریس را مجدد از سر گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.