| کد خبر: 248037 |

توسعه نقش قزاقستان در حمل و نقل ریلی و جاده ای کریدور میانی

وادیم زاخارنکو، نماینده قزاقستان در اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای اروپا (IRU) گفت که با توجه به وضعیت ژئوپلیتیک فعلی، اکنون قزاقستان نقش مهم تری را در اتصال بین آسیا (به ویژه چین) و اروپا بازی می کند.

تین نیوز

وادیم زاخارنکو، نماینده قزاقستان در اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای اروپا (IRU) گفت که با توجه به وضعیت ژئوپلیتیک فعلی، اکنون قزاقستان نقش مهم تری را در اتصال بین آسیا (به ویژه چین) و اروپا بازی می کند.

به گزارش تین نیوز، وی خاطرنشان کرد مسیرهای تجاری از کریدور شمالی (که از روسیه می گذرد) به کریدور میانی تغییر یافته و قزاقستان در این زمینه نقش محوری را ایفا می کند.

وی گفت: جابجایی کالا بین بندر آکتائو (قزاقستان) به باکو (جمهوری آذربایجان) از نظر حجم افزایش یافته است.

قزاقستان همچنین نقش مهمی در کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب دارد که هند، پاکستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به هم متصل می کند.

زاخارنکو همچنین خاطرنشان کرد که قزاقستان در زیرساخت های جاده ای سرمایه گذاری کرده تا شرایط مطلوبی را برای حمل ونقل زمینی بین المللی فراهم کند که احداث پارکینگ های امن و ایمن از جمله آنهاست.

در سال ۲۰۱۸، قزاقستان و چین یک گذرگاه مرزی جدید را برای تقویت حمل و نقل و تجارت در امتداد بزرگراه جدید چین غربی به اروپای غربی به طول ۸۴۴۵ کیلومتر افتتاح کردند که بخشی از پروژه یک کمربند - یک جاده چین است.

قزاقستان همچنین برای ایجاد یک بندر خشک بزرگ در خارگوس واقع در مرز چین برای مدیریت انواع شیوه های حمل و نقل سرمایه گذاری کرده و با این اقدام حجم کالای ترانزیت عبوری بین اروپا و چین از طریق این مرز افزایش یافته است.

زاخارنکو در مورد اینکه آیا زیرساخت های موجود کافی است یا نیاز به بهبود بیشتر دارد، گفت: در جریان مجمع بین المللی حمل و نقل و لجستیک اخیر در آلماتی، قزاقستان هدف بلندپروازانه خود را برای بازسازی تمام کریدورهای ترانزیتی خود تا سال ۲۰۳۰ و بهبود اتصال بین آسیا به اروپا اعلام کرد.

جدا از نوسازی فیزیکی زیرساخت ها، قزاقستان بر بهبود راه حل های نرم افزاری نیز تمرکز کرده و به طور فعال تجارت و دیجیتال سازی TIR را اجرا می کند.

قزاقستان اجرای چنین پروژه هایی را با کشورهای همسایه دنبال می کند.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، مقامات گمرکی ازبکستان و قزاقستان خطوط سبز را برای ترانزیت تحت کنوانسیون TIR دیجیتال، افتتاح کردند.

این سامانه های «express lane» با استفاده از ضمانت های دیجیتال، ترددهای مرزی را برای حمل و نقل تحت کنوانسیون TIR سرعت می بخشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آسام تدبیر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.