| کد خبر: 243761 |

هشدار نمایندگان شرکت های کشتیرانی به توقف حمل بار به و از سریلانکا

سریلانکا در چند ماه گذشته با یک بحران حاد مالی روبرو شده و گفته می شود ذخایر ارزی قابل استفاده آن در ماه می ۲۰۲۲ به کمتر از ۵۰ میلیون دلار کاهش یافته و قیمت کالاهای اساسی به بالاترین حد خود رسیده است.

تین نیوز

 شرکت های نمایندگی کشتیرانی در سریلانکا هشدار داده اند که خطوط کشتیرانی ممکن است پذیرش محموله های وارداتی و صادراتی به و از سریلانکا را متوقف کنند زیرا تلاطم شدید در نرخ برابری تسعیر ارز مشکلات عدیده ای را در پرداخت هزینه های حمل و نقلی پدید آورده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شبکه های اجتماعی، سریلانکا در چند ماه گذشته با یک بحران حاد مالی روبرو شده و گفته می شود ذخایر ارزی قابل استفاده آن در ماه می ۲۰۲۲ به کمتر از ۵۰ میلیون دلار کاهش یافته و قیمت کالاهای اساسی به بالاترین حد خود رسیده است.

شهارا دی سیلوا، رئیس انجمن نمایندگی های کشتیرانی سیلان (CASA)  هشدار داد که با افزایش هزینه های حمل و نقل، خطوط کشتیرانی ممکن است تصمیم بگیرند تا خدمات خود را به بنادر سریلانکا تعلیق کنند.

به عنوان راه حل، او به وزیر مربوطه در دولت سریلانکا پیشنهاد داد تا به خطوط کشتیرانی اجازه دهد تا ماه اکتبر سال جاری میلادی هزینه های بندری را به روپیه پرداخت کنند.

 سریلانکا به دلیل کمبود نقدینگی تصمیم گرفته تا از اول ژوئن ۲۰۲۲ تمام پرداخت‌ها به اداره بنادر سریلانکا (SLPA) به جای وجه رایج محلی به دلار آمریکا انجام شود تا بتواند ذخایر ارزی خود را احیا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.