| کد خبر: 242744 |

رایزنی روسیه و جمهوری آذربایجان درباره مسائل دریای خزر

آذربایجان و روسیه در ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) رایزنی های دوجانبه در مورد مسایل دریای خزر برگزار کرده اند.

تین نیوز

وزارت خارجه گزارش داده است که آذربایجان و روسیه در ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) رایزنی های دوجانبه در مورد مسایل دریای خزر برگزار کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان در چارچوب این رایزنی با هیئتی به سرپرستی میخائیل پتراکوف، سفیر روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای تعیین محدوده مرزهای رسمی روسیه با کشورهای مشترک المنافع عضو CIS دیدار کرد.

طرفین بر مسائل مربوط به اجرای بیانیه های سه جانبه امضا شده توسط باکو، مسکو و ایروان از جمله همکاری در مورد مسائل دریای خزر و همچنین تعیین حدود و باز کردن مسیرهای ارتباطی، تمرکز کردند.

لازم به ذکر است پیش از این دیدار، رایزنی های دوجانبه ای بین هیئتی به سرپرستی پتراکوف و هیئتی به سرپرستی خلف خلف اف نماینده ویژه رئیس جمهور آذربایجان در امور مرزی و دریای خزر انجام شد.

طرفین در خصوص اجرای کنوانسیون نظام حقوقی دریای خزر، مقدمات اجلاس آتی خزر و پیش نویس توافقنامه همکاری های بین کشورهای ساحلی خزر که در حال حاضر در حال مذاکره است، تبادل نظر کردند.

کشورهای ساحلی دریای خزر در اجلاس آکتائو در آگوست ۲۰۱۸ نظام حقوقی دریای خزر را به تصویب رساندند.

به گفته منبع خبری آذرنیوز، با توجه به منابع بسیار غنی موجود در خزر (گاز و نفت)، کشورهای ساحلی در رسیدن به یک توافق جامع در این رابطه مشکل داشتند و با وجود امضای کنوانسیون ۲۰۱۸، به دلیل طولانی شدن روند تصویب آن توسط ایران، هنوز اجرایی نشده است.

خاطر نشان می شود، همزمان با این رایزنی ها بین روسیه و جمهوری آذربایجان، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان که در راس هیاتی به مسکو سفر کرده بود، روز پنجشنبه گذشته توافقنامه جامع همکاری در زمینه های حمل ونقل زمینی ، جاده ایی ، دریایی و ریلی با روسیه را امضا و مبادله کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.