| کد خبر: 241706 |

افزایش مشکلات زنجیره تامین جهانی با قرنطینه‌ بندر شانگهای چین

نوار ساحلی چین که منزلگاه شلوغ‌ ترین بنادر و فرودگاه‌ های جهان است در معرض یک قرنطینه جدی قرار گرفته و به میلیون ها نفر گفته شده که خانه های خود را ترک نکنند.

تین نیوز

نوار ساحلی چین که منزلگاه شلوغ‌ ترین بنادر و فرودگاه‌ های جهان است در معرض یک قرنطینه جدی قرار گرفته و به میلیون ها نفر گفته شده که خانه های خود را ترک نکنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، از ساعات اولیه ۲۸ مارس ۲۰۲۲ ( دوشنبه، هشتم فروردین ۱۴۰۱)، قرنطینه برای کنترل پاندمی کووید۱۹ در شانگهای برقرار شده و البته قرار است محدودیت های ناشی از آن تا ۵ آوریل (سه شنبه، ۱۶ فروردین) برداشته شود.

با وجود آنکه بندر شانگهای به عنوان یک حلقه مهم زنجیره تامین بین‌ المللی در طول دوران قرنطینه همچنان فعال است و تخلیه و بارگیری کشتی ها و قطارهای باری در آن به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود، اما غولِ دانمارکی مرسک می گوید که قرنطینه شانگهای به شدت به خدمات حمل و نقل جهانی آسیب می رساند و هزینه‌ های جابجایی کالاها را افزایش می دهد و زنجیره‌ های تامین جهانی را بیش از پیش متزلزل می‌کند.

طبق سیاست دولت چین، تمام شرکت‌های مستقر در مناطق قرنطینه شده باید تولید را متوقف و پرسنل آنها می بایست از خانه کار کنند.

به همین دلیل برخی شرکت ها عملیات تولید، توزیع و انبارداری خود را به حالت تعلیق درآورده اند.

در چنین حالتی، جمع آوری و توزیع کالاها به دلیل محدودیت در حمل و نقل جاده ای از شانگهای به سایر استان های چین و شهرهای اطراف آن با تاخیر مواجه می شود.

شرکت حمل و نقل و انبارداری SEKO Logistics، می گوید که اکنون کارخانه ها ترجیح می دهند محموله را به جای شانگهای از بندر نینگبو صادر کنند تا دچار محدودیت های ناشی از قرنطینه نشوند. شرکت مذکور در وبسایت خود افزوده که ما افزایش شدید کرایه حمل و نقل هوایی را هم پیش بینی می کنیم.

کارخانه شرکت تسلا در شانگهای هم اخیرا در سرعت تولید خود دچار اختلال شده است. این کارخانه مرکز عمده صادرات خودروهای برقی به اروپا می باشد و مدیر آن گفته که با یک سری مشکلات در زمینه لجستیک، حمل و نقل بین استانی، تهیه مواد اولیه و هماهنگی برای رفت و آمد و تامین کارکنان مواجه شده است.

مرسک، دومین شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری جهان به مشتریان گفته که خدماتش در شانگهای حداقل تا پنجم آوریل تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و زمان تحویل طولانی‌تر و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل برای کالاها محتمل است.

اجرای مقررات قرنطینه برای جلوگیری از انتشار کووید۱۹ در شانگهای در مورد رانندگان کامیون به تعطیلی موقت یا عملکرد ضعیف سایت‌های نگهداری کانتینر خالی، مراکز لجستیکی و کارخانه‌ها انجامیده و می‌تواند اثرات غیرمستقیم بر حمل‌ونقل ریلی و به طور کلی زنجیره تامین داشته باشد.

چین برای مبارزه با شیوع مجدد کرونا در ماه مارچ ۲۰۲۲، مراکز صادراتی دیگری مانند شنژن را هم قرنطینه کرد که منجر به طولانی شدن صف کشتی ها در بنادر اصلی چین شد.

نظرسنجی انجام‌ شده توسط یک روزنامه دولتی نشان داده که مبارزه چین در شنزن با کووید۱۹ به ۹۳ درصد از شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط محلی آسیب رسانده و اختلالاتی را در فرآیند تولید به دلیل وقفه در زنجیره‌های تامین و تاخیر در اجرای سفارشات به وجود آورده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.