| کد خبر: 241194 |

پیش بینی کمبود کانتینر در هند به دنبال اعمال قرنطینه‌ های جدید در چین

بر اساس آمارهای منتشره، صادرات محمولات کانتینری در سال گذشته میلادی در سراسر بنادر هند ۱۸ درصد افزایش یافت و به ۶.۶۵ میلیون تی ای یو رسید.

تین نیوز

بر اساس آمارهای منتشره، صادرات محمولات کانتینری در سال گذشته میلادی در سراسر بنادر هند ۱۸ درصد افزایش یافت و به ۶.۶۵ میلیون تی ای یو رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، اعلام قرنطینه های جدید در چین، دوباره مدیران هندی را با ترس از کمبود و فقدان کانتینر خالی برای صادرات محمولات تجاری روبه رو کرده زیرا اکثریت کانتینرهای خالی که به بنادر هند باز می‌ گردند از مسیرهای دریایی تجاری داخل آسیا و مبادی بنادر چینی تامین می شوند.

آنها هشدار می‌ دهند که اگر قرنطینه اخیر در شنزن و دیگر استان ها در چین ادامه دار شود و به دیگر مناطق گسترش یابد، زنجیره تامین جهانی دوباره با بحران جدی در جریان حرکت کشتی‌ ها و تامین کانتینر خالی روبه رو می‌گردد.

 سونیل واسوانی، مدیر اجرایی انجمن خطوط کشتیرانی کانتینری هند گفت: در صورتی که ظرف چند روز آینده وضعیت بهبود نیابد، ممکن است چرخه عملیات کشتی ها و حرکت آنها به سمت مقاصد مختلف به تعویق بیفتد که این نیز به شروع مجدد ازدحام در بنادر می انجامد و حتی امکان دارد برخی از کشتی ها برای از دست ندادن برنامه زمان بندی شده حرکت خود، مجبور شوند بدون بارگیری همه محمولات، بعضی از بنادر را ترک و به سمت مقاصد بعدی حرکت کنند.

به گفته وی، در سال گذشته خطوط کشتیرانی تمام تلاش خود را برای مقابله با کمبود کانتینر در بازار هند انجام دادند تا با رشد غیرعادی تقاضای صادرات همگام شود.

دولت هند در سال ۲۰۲۱ کمک کرد تا کانتینرهای حاوی کالاهای متروکه هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و کانتینرها به چرخه عملیاتی باز گردند.

با اعلام قرنطینه در چین، فعالان زنجیره تامین باید برای آشفتگی های بیشتر در ماه های آینده که مانع از جریان حرکت کانتینرها و کالاها میشود، آماده شوند.

یوهانس شلینگمایر، مدیر عامل شرکت کانتینر اکسچنج، ارائه دهنده سرویس رزرو آنلاین کانتینر، گفت: «قرنطینه در چین منجر به کاهش ظرفیت حمل و در نتیجه افزایش مجدد کرایه حمل میشود و اثرات آن نیز تقریباً در همه جای دنیا احساس خواهد شد.»

این در حالی است که مقامات هندی در پی تحریم های غرب و اختلال در زنجیره تامین مرتبط، به بررسی گزینه های حمل و نقل جایگزین برای حفظ جریان تجارت خود با روسیه هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.