| کد خبر: 240960 |

بنگلادش و بحران انبوه کالاهایی که امکان حمل به روسیه ندارند

در هفته‌ های آینده ممکن است کانتینرهای بیشتری که مقصد آنها روسیه بوده، در صف انتظار برای حمل قرار گیرند.

تین نیوز

کالا و کانتینرهای زیادی در انبارها و کارخانه‌ های بندر چیتاگونگ بنگلادش انباشته شده‌ اند، چرا که به دلیل جنگ مسکو با کیف، خطوط کشتیرانی از تردد در بنادر روسیه خودداری می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، بر اساس گزارش‌ های منتشره، حدود ۱۶۶ تی ای یو کانتینر حاوی کالا (عمدتا پوشاک) در ۹ انبار در شهر بندری چیتاگونگ نگهداری می‌ شوند و حجم زیادی از محمولات هم بدون آن که در کانتینرها بارگیری شده باشند، در انبارها هستند.

تجارت سالانه بنگلادش با روسیه به ارزش یک میلیارد دلار عمدتا شامل صادرات پوشاک و واردات غلات است.

اکنون هیچ کشتی برای حمل کانتینر به مقصد سن پترزبورگ روسیه خدمات ارائه نمی‌کند و بسیاری از کارخانه‌ های پوشاک نیز به دلیل عدم اطمینانی که به وجود آمده، تولید را برای خریداران روسی کاهش داده یا به حالت تعلیق درآورده‌ اند.

علاوه بر این، با توجه به حذف بسیاری از بانک‌ های روسی از سامانه سوئیفت، دریافت پول در برابر ارسال کالاهای صادراتی در وضعیت بسیار نامطمئنی قرار گرفته و اغلب فرستندگان را در معرض تردید قرار داده است.

کسب‌ و کارها می‌گویند در هفته‌ های آینده ممکن است کانتینرهای بیشتری که مقصد آنها روسیه بوده، در صف انتظار برای حمل قرار گیرند.

خطوط کشتیرانی بزرگ غربی مانند مرسک، ام اس سی و همچنین سی ام ای - سی جی ام بلافاصله پس از حمله روسیه به اوکراین، خدمات خود را به روسیه متوقف کردند.

بعدا هاپاگ لوید (آلمان)، وان های لاین (تایوان) و نیز خط کشتیرانی ژاپنی وان نیز از این روش پیروی کردند و عملاً ارسال هرگونه محموله از بنگلادش به سمت روسیه متوقف شد.

معاون انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک بنگلادش (BGMEA)، گفت که خریداران روسی امیدوارند که بتوانند پرداخت های خود را انجام بدهند، اما بانک‌ های محلی به دلیل تحریم‌ ها نمی‌توانند اطمینان بدهند که چه زمانی امکان انجام تراکنش‌ها را دارند.

اکنون بنگلادش به شدت نگران عدم امکان تداوم تولید برای خریداران روسی و موانعی است که برای ارسال کالاهای تولید شده قبلی برای روسرها وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.