| کد خبر: 234147 |

◄ آیا اسکله نفتی بندر شهید رجایی آماده بهره برداری است؟

خبر بهره برداری از اسکله نفتی بندر شهید رجایی در حالی رسانه ای شد که برخی کارشناسان و فعالان حوزه دریایی در این زمینه تردید داشته و این پرسش را مطرح می کنند که آیا اسکله نفتی بندر شهید رجایی آماده بهره برداری است؟

تین نیوز

تیر ماه (24 تیر ماه) امسال بود که محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بهره برداری از سه پست اسکله نفتی برای پهلودهی کشتی‌های نفتکش در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت این اقدام موجب تسهیل صادرات نفتی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، خبر بهره برداری از اسکله نفتی بندر شهید رجایی در حالی یک ماه پیش رسانه ای شد که برخی کارشناسان و فعالان حوزه دریایی در این زمینه تردید داشته و این پرسش را مطرح می کنند که آیا اسکله نفتی بندر شهید رجایی آماده بهره برداری است؟

فایل پیوست را رضا محمد علی بیگی کارشناس حوزه دریایی برای تین نیوز ارسال کرده و در توضیح آن نوشته است: پروژه توسعه سه پست اسکله نفتی بندر شهید رجایی دراول تیرماه 96 شروع شد. مدت زمان پروژه 32 ماه بود. یعنی در اول اسفند 98 باید آماده بهره برداری می شد.

بیشتر بخوانید: وعده ای که سرانجام محقق شد

محمدعلی بیگی افزود: مبلغ اولیه قرارداد 164 میلیارد تومان بود. در جدول شماره 10 گزارش با عنوان «سازمان بنادر و دریانوردی در آینه سال 1398 »، پیشرفت فیزیکی پروژه تا پایان سال 1398 سی و سه درصد و تا پایان سال 1397 بیست و یک درصد ذکر شده و نیز در سال 1398 اعتبار کل برای این پروژه 440 میلیارد تومان نوشته شده است.

بیگی عنوان کرد: اعتبار کل برای سال 1399 تا کنون یعنی مرداد 1400در دسترس نیست. باید منتظر ماند و دید که قیمت تمام شده احداث این اسکله نفتی چه میزان است و چه زمانی آماده بهره برداری می شود؟

برای مشاهده فایل مربوط به وضعیت آغاز، اجرا و پایان پروژه توسعه سه پست اسکله نفتی بندر شهید رجایی اینجا کلیک کنید.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.