| کد خبر: 229656 |

استراتژی تولید و صادرات کالا در پسکرانه بنادر تعریف شود

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه بنادر و پسکرانه آن‌ها باید مورد توجه ویژه «قوای سه‌گانه» و فعالان اقتصادی باشند، گفت: ضرورت دارد که از نقش ویژه بنادر در زنجیره تأمین کالا و تولید، استفاده حداکثری شود.

تین نیوز

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه بنادر و پسکرانه آن‌ها باید مورد توجه ویژه «قوای سه‌گانه» و فعالان اقتصادی باشند، گفت: ضرورت دارد که از نقش ویژه بنادر در زنجیره تأمین کالا و تولید، استفاده حداکثری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل روغنی گلپایگانی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت‌های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، اظهار داشت: باید مجموعه‌ای از اقدامات توسط سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه مدنظر قرار گیرد و در کنار آن تمامی ظرفیت‌های اقتصادی کشور فعال شود تا شاهد رونق تولید در ایران باشیم.

وی ادامه داد: بنادر و پسکرانه آن‌ها ظرفیت بسیار مهمی برای اقتصاد کشور دارند و از عوامل اصلی توسعه اقتصادی هستند که باید مورد توجه جدی سه قوه و تمامی فعالان اقتصادی باشند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اگر به دنبال تحقق شعار سال جاری مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در پسکرانه بنادر هستیم باید شرایط فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی، ارزش افزوده‌ای برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی فراهم شود.

وی عنوان کرد: تامین مالی با همکاری و همراهی نظام بانکی، تسهیل قوانین و مقررات، حل مسائل مربوط به تامین اجتماعی، توجه به زیرساخت‌های حمل و نقلی، معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات از اصلی‌ترین الزامات فعالیت بخش خصوصی در پسکرانه بنادر به منظور فعالیت اقتصادی در این مناطق است.

روغنی گلپایگانی با تاکید بر اینکه بنادر یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های زنجیره تامین کالا است، اظهار داشت: باید بتوانیم به خوبی از نقش پسکرانه بنادر در حوزه تولید بهره‌مند شویم و نباید نسبت به این ظرفیت ویژه اقتصادی غافل شویم.

وی افزود: موانع بسیار زیادی در حوزه تولید کشور وجود دارد که باید با تلاش هرچه بیشتر برطرف و استراتژی مشخصی در حوزه تولید و صادرات کالا در تمامی نقاط تولیدی و نیز پسکرانه بنادر تعریف شود و علاوه بر پشتیبانی از فعالان اقتصادی و رفع موانع موجود، با ثبات اقتصادی هرچه بیشتر، زمینه تولید و صادرات کالا را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد، گفت: می‌توان با ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کالاهای تولید شده در پسکرانه بنادر، پویایی اقتصاد داخلی را رقم زد چراکه دنیای امروز در این مسیر گام برداشته و ما نیز نباید از رقبای تجاری خود عقب بمانیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.