| کد خبر: 229262 |

بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه پسکرانه بنادر از مزیت ویژه تولید، صادرات، فعالیت‌های ارزش‌افزوده ای و صادرات مجدد برخوردار است، گفت: تولید در پسکرانه بنادر، قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه پسکرانه بنادر از مزیت ویژه تولید، صادرات، فعالیت‌های ارزش‌افزوده ای و صادرات مجدد برخوردار است، گفت: تولید در پسکرانه بنادر، قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا صالحی، درباره شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت‌های  ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، گفت: بنادر؛ گلوگاه تبادلات تجاری هر کشوری است و در راستای ظرفیت سازی به منظور اجرای برنامه‌های توسعه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: به طور مثال کشور سنگاپور توانسته است با برنامه‌ریزی مدون، از بنادری برخوردار باشد که در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و با استفاده از ظرفیت دریایی و بندری خود، رونق اقتصادی را رقم زده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در کشور ما نیز باید ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه بندری و دریایی ایجاد شود، گفت: افزایش ظرفیت کانتینری بنادر، امکان پهلوگیری برای شناورهای پهن پیکر و تسریع در امر تخلیه و بارگیری از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم و اینگونه توسعه بندری و دریایی را رقم بزنیم.

صالحی افزود: باید توجه داشته باشیم که صرفا توسعه حوزه بندری و دریایی برای تبادلات تجاری کافی نیست و در این راستا نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مدرن در حوزه جاده‌ای، ریلی و هوایی هستیم.

وی با بیان اینکه بنادر یک بخش مهم از پازل توسعه اقتصاد ایران هستند، گفت: پسکرانه بنادر به دلیل ظرفیت‌های اقتصادی، کاهش قیمت تمام شده کالا را به همراه دارد و علاوه بر تولید می‌توان با انجام فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای در مورد مواد اولیه وارداتی، ابعاد فعالیت اقتصادی در این مناطق را افزایش داد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر لحاظ معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات در راستای پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی و ارزش افزوده‌ای در پسکرانه بنادر در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: باید قوانین و مقررات به گونه‌ای اصلاح و تدوین شود که تسهیل فعالیت بخش خصوصی در پسکرانه بنادر را رقم بزند.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید با تحقق دولت الکترونیک شاهد کوتاه شدن بوروکراسی اداری باشیم و اینگونه با تسریع در صدور مجوزها، از شروع تا پایان فرآیندهای اقتصادی در کوتاه ترین زمان ممکن محقق شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه شرایط باید به گونه‌ای مهیا شود که سرمایه گذاران بخش خصوصی با ایجاد بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، رونق صادرات از پسکرانه بنادر را دنبال کنند، گفت: در پسکرانه بنادر امکان فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای و صادرات مجدد وجود دارد و اینگونه می‌توانیم از ظرفیت ۱۰۰درصدی بنادر ایران در راستای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بهره‌مند شویم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.